پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. فروردين 1396 - 13:42   |   کد مطلب: 22054
رئیس میراث فرهنگی ملایر خبر داد
اقامت بیش از 5 هزار مسافر نوروزی در ملایر
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از اقامت 5 هزار و 117 نفر در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برنامه‌ها و خدمات اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر در تعطیلات نوروز به مسافران اظهار کرد: برنامه‌ها و خدمات ستاد تسهیلات نوروزی از 26 اسفندماه سال 65 در ملایر شروع شده و این خدمات تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی با اشاره به  اقامت مسافران در ملایر گفت: از 26 اسفندماه 95 تا دوم فروردین ماه سال جاری 5 هزار و 117 نفر در مسافر در شهرستان ملایر اقامت کردند که این  اقامت‌گاه‌ها شامل هتل کریم خان، هتل الماس، مهمان پذیرها، مدارس، خانه معلم، خوابگاه‌های اداری، چادرها و سایر اقامتگاها بوده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در ادامه به بازدید از مراکز اقامتی و اسکان، رستوران‌ها و واحدهای بین راهی،  مجتمع‌های پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی در طول چند روز گذشته اشاره کردو گفت: 55 مورد بازدید به صورت بازدیدهای مشترک با همکاری نهادهای مربوطه تا دوم فروردین ماه در ملایر انجام شده و هفت مورد تذکر داده شده است.

وی در ادامه به بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین ماه بیش از 6 هزار مورد بازدید در ملایر توسط مسافران نوروزی صورت گرفته است.

جلیلی اضافه کرد: این بازدیدها از موزه لطفعلیان، عمارات مصدقی، ارگ باستانی نوشیجان، جاذبه‌های طبیعی ملایر، روستای هدف گردشگری، سد کلان، بام ملایر و پارک تاریخی تفریحی سیفیه و... بوده است.

وی یادآور شد: طبق آمار  با توجه به اقامت و بازدید مسافران تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد را در شهرستان ملایر داشته‌ایم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه علاوه بر این برنامه‌های مختلفی در راستای ارائه خدمات مناسب و ایجاد روحیه نشاط در حال انجام است گفت: برگزاری مسابقه سبزه‌آرایی چیدمان سفره هفت‌سین، مسابقات ورزشی، جشنواره بومی و محلی در دو روستای ملایر، آیین‌های سنتی، مسابقه عکاسی، اجرای نمایش توسط هنرمندان ملایری، تور نیم‌روزه ملایرگردی با همکاری شهرداری ملایر و... از برنامه‎های این اداره در طول تعطیلات نوروز برای مسافران و همشهریان است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی آمده خدمات‌دهی و پاسخگویی به سووالات، انتقادات و پیشنهادات مسافران و گردشگران نوروزی در ملایر است خاطرنشان کرد: هدف ما ارائه خدمات مطلوب به مسافران است که امیدواریم مسافران نوروزی با خاطره خوب و خوش شهرستان ملایر را به مقصد دیارشان ترک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار