نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. فروردين 1396 - 8:16   |   کد مطلب: 22078
فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: سپاه و بسیج در سطح شهرستان نیز تمام توان خود را در کنار سایر ماموریت‌ها برای اجرای شعار سال به‌کار خواهد گرفت و آمادگی تعامل با سایر نهادها و ارگان‌ها و ادارات در راستای اجرای شعار سال را دارد.
به گزارش ملایری‌ها سرهنگ داود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک سال نو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: ایشان شعارهای سال را مبنی بر نیازی که در سطح جامعه احساس می‌فرمایند با تدابیر حکیمانه‌ای که دارند، مطرح می‌کنند.

وی افزود: با بیان این شعار در ابتدای هر سال مردم و مسئولان را متوجه ضرورت‌ها و نیازهای جامعه می کنند و آنها را به تحرک و تکاپو در خصوص نیازمندی‌های جامعه وادار می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: از مسائل مهم و مشکلاتی که در وضعیت کنونی در جامعه داریم وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و موضوع بیکاری جوانان است که اکثر مردم و مسئولان به این موضوع معترف هستند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیران ادارات و نهادها با تبعیت از ولایت فقیه و به منظور اجرای فرامین مقام معظم رهبری تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق شعار سال انجام خواهند داد تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مسئله بیکاری کاهش یابد.

ابراهیمی عنوان کرد: لازمه تحقق شعار سال این است که همه مسئولین و مدیران و اقشار مختلف جامعه توان خود را برای اجرای آن متمرکز کنند.

وی با بیان اینکه اجرای شعار سال باعث کاهش مشکلات و نشاط و پویایی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: مجموعه سپاه و بسیج در سطح شهرستان نیز تمام توان خود را در کنار سایر ماموریت‌ها برای اجرای شعار سال به‌کار خواهد گرفت و آمادگی تعامل با سایر نهادها و ارگان‌ها و ادارات در راستای اجرای شعار سال را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اظهار داشت: مسئولین شهرستان برای تحقق شعار سال 96 لازم است برنامه ریزی دقیقی برای دو تولید عمده شهرستان یعنی کشمش، مبل و منبت که می‌تواند تولید و اشتغال را در سطح شهرستان افزایش دهد، داشته باشد چراکه در وضعیت کنونی به علت سوددهی کم در تولید کشمش و سایر فرآورده‌های باغات انگور و مشکلات موجود بر سر راه کارگاه‌های منبت و تولید مبل بعضاً شاهد هستیم که تولیدکنندگان این محصولات از کار خود ناامید شده و به مشاغل دیگر و کاذب روی آوردند.

وی با بیان اینکه جوانان هم علاقه ای به مشاغل پرزحمتی که سوددهی مناسبی نداشته باشد نشان نمی‌دهند، گفت: از این رو برنامه‌ریزی، تحرک، تلاش و حرکت انقلابی و دلسوزانه مسئولان و مدیران شهرستان شاهد افزایش تولید و اشتغال در زمینه این دو محصول مهم شهرستان باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از محصولات عمده کشاورزی شهرستان ملایر انگور و فرآورده های آن است اگر ما به ایجاد صنایع تبدیلی کوچک برای تولید کشمش سبزه، شیره و باسلق که از فرآوری انگور به دست می آیند، ورود کنیم موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه ما می توانیم وضعیت کشاورزان و اشتغال جوانان و تولید را در سطح شهرستان افزایش دهیم، گفت: این امر باعث امیدواری کشاورزان و علاقه جوانان به امر کشاورزی که یکی از مشاغل مهم و سودآوری است می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: در خصوص مبل و منبت نیز کمک به تولیدکنندگان از نظر تسهیلات بانکی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و تولید بیشتر در این زمینه شود.

وی یادآور شد: در خصوص این محصولات لازم است مسئولان و مدیران شهرستان کمک به بازاریابی و فروش در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور کنند تا حاصل دسترنج تولیدکنندگان سودآوری مناسبی برای آنها داشته باشد.

ابراهیمی ابراز داشت: در مجموع اگر جوانان ما با انرژی و علاقه وارد عرصه تولید شوند و مسئولان و مدیران نیز با روحیه انقلابی و کارآمد آنان را یاری دهند استعداد و ابتکارات جوانان شکوفا شده و اشتغال و تولید در کشور افزایش و ضعف اقتصادی و بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار