نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. فروردين 1396 - 9:59   |   کد مطلب: 22351
فرمانده سپاه ملایر گفت: سال گذشته 8هزار و 249 نفر از بسیجیان داوطلب به اردوهای جهادی جهت محرومیت زدایی و برنامه‌های عام المنفعه اعزام شدند.

داود ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار داشت: مجموعه بسیج با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی درعرصه محرومیت زدایی، آبادانی و بحث تولید و اشتغال اقدامات فراوانی در سال 95 انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های  محرومیت زدایی و آبادانی بیان کرد: این اقدامات درجامعه با حضور اقشار مختلف بسیج در اردهای جهادی انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ملایر افزود: در همین راستا در سال گذشته 8هزار و 249  نفر از بسیجیان داوطلب به اردوهای جهادی جهت کمک به محرومین و برنامه‌های عام المنفعه اعزام شدند.

وی افزود: تعمیر و مرمت 53 مسجد حسینیه و پایگاه مقاومت، احداث پنج پروژه واحد مسکونی و سرویس بهداشتی و حمام برای محرومین،  برداشت محصول برای افراد سالمند و نصب و احداث پل عبور و مرور در داخل روستاها از جمله اقدامات در این اردوهای جهادی بوده است.

ابراهیمی سمپاشی اماکن روستایی،  واکسیناسیون بیش از 5 هزار قطعه مرغ محلی برای پیشگیری از آنفولانزای مرغی  و درختکاری را از دیگر اقدامات بسیجیان در اردوهای جهادی برشمرد و افزود: 320 نفر از دانش آموزان بسیجی در ایام تابستان در 10روز به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی افزود: حضور دانش آموزان در اردوهای جهادی علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آنان سبب کسب مهارت برای ادامه زندگی می‌شود.

فرمانده سپاه ملایرگفت:  نقاشی مرمت و زیبا سازی 18 مدرسه  در سطح شهرستان و تعمیر میز و نیمکت در مدارس از مهمترین اقدامات دانش آموزان در اردوهای جهادی تابستان است.

وی از اعزام شش تیم پزشکی و انجام ویزیت رایگان در مناطق محروم خبر داد و گفت:  28 تیم از مهندسین بسیج هم در روستاها کار مشاوره کشاورزی و دامی و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان و روستاییان در غالب طرح بسیج همگام با کشاورزی انجام داده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به  فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیان کرد: در سال 95 بیش از هزار مورد مشاوره  به جوانان جویای کار ارائه شده است.

وی از آموزش  مهارت‌های  فنی‌وحرفه ای، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی به 904 نفر از جوانان جویای کار خبر داد و گفت: 84 پروژه اقتصاد مقاومتی شامل پرورش آبزیان، زنبورعسل، مرغ محلی، گیاهان بومی ، کشت محصولات گلخانه‌ای،  کاشت زعفران،  صنایع دستی،  داربستی کردن باغ های انگور در سال 95 در شهرستان اجرا شده است.

فرمانده سپاه ملایر افزود: ایجاد 12 کارگاه های کوچک و زود بازده  صنایع تبدلی شامل بسته‌بندی میوه‌های خشک، اسانس گیری، شیره انگور و... از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال 95 بوده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی برای  400 نفر از جوانان جویای کار به صورت مستقیم وغیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

ابراهیمی گفت: در سال گذشته 107 نفر از کارآفریانان جهت دریافت تسهیلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به منظور راه اندازی و توسعه طرح‌ها به بانک معرفی شدند.

وی افزود:  این افراد برای دریافت 19 میلیارد ریال معرفی شده که 14میلیارد ریال آن جذب شده و جوانان  وارد  بازار کار شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار