پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

2. ارديبهشت 1396 - 7:55   |   کد مطلب: 22371
در سال گذشته صورت گرفت
برداشت 80 کیلو زعفران در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از برداشت 80 کیلو گرم زعفران از مزارع ملایر در سال گذشته خبر داد

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طی سال‌های اخیر به علت کمبود آب در بخش کشاورزی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید بر مصرف بهینه آب و استفاده از کشت‌های کم‌آب‌بر بوده است.

وی افزود: استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و مکانیزه طی سال‌های گذشته با تسهیلات خوب در اختیار کشاورزان قرار گرفته که استفاده از این نوع سیستم باعث  افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها شده و مصرف آب را نیز به میزان زیادی پایین می‌آورد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون طی سه سال گذشته به کشاورزان  ملایر خبر داد و گفت: برای 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان سامانه نوین آبیاری طراحی شده است.

وی استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای را نیز یکی از برنامه‌‌های تاکید شده جهاد کشاورزی در راستای مقابله با بحران کم‌آبی دانست و اضافه کرد: در محیط‌های گلخانه‌ای آب کمتری استفاده می‌شود و کیفیت محصول نیز خوب است.

تقوی از فعالیت 20 واحد گلخانه‌ای با مساحت 15 هکتار در ملایر خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته مجوز احداث 25 گلخانه دیگر در شهرستان ملایر صادر شده که برنامه‌ریزی انجام شده قرار است طی سه سال آینده میزان سطح کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان را تا یکصد هکتار افزایش دهیم.

وی در ادامه یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی ملایر طی سال‌های گذشته را توجه به کاشت گیاهان دارویی دانست و افزود: یکی از مهمترین گیاهان دارویی ملایر زعفران و گل محمدی است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 36 هکتار از اراضی کشاورزی ملایر زیر کشت زعفران است گفت: این شهرستان در کشت زعفران رتبه نخست استان را دارد.

وی از برداشت 80 کیلوگرم زعفران از مزارع ملایر طی سال گذشته خبر داد و افزود: 61 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گل محمدی است و در سال گذشته یک‌هزار و 900 کیلوگرم گلبرگ خشک گل‌محمدی در شهرستان ملایر تولید شده است.

تقوی یادآور شد: سایر گیاهان دارویی مانند گشنیز، خاکشیر، اسطوخودوس، کدوی طبی و بابونه نیز در ملایر کشت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار