نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. ارديبهشت 1396 - 16:11   |   کد مطلب: 22409
رئیس مرکز بهداشت ملایر خبر داد؛
ثبت نام تمامی روستاییان ملایر در سامانه سیب
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر گفت: تمامی روستاییان و حدود90 درصد جمعیت شهری ملایر در سامانه سیب سرشماری شده اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ نیکو امجدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مهمترین برنامه‌های هفته سلامت در ملایر اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضع سلامت همه ساله از 1 تا 7 اردیبهشت در ایران هفته ملی سلامت برگزار می شود.

وی افزود: روز سلامت در جهان 7 آوریل مصادف با 18 فروردین بوده  و همه ساله شعاری برای آن در نظر گرفته شده که "بیا درمورد افسردگی صحبت کنیم" شعار امسال است.

رئیس مرکز یهداشت گفت: برنامه‌های هفته سلامت در ملایر در روز 31 فروردین با برگزاری همایش افسردگی و مواد مخدر با همکاری سپاه و فرمانداری ملایر و با حضور جامع هدف آرایشکران زنان و مردان برگزار شد.

وی برگزاری راهپیمایی خانوادگی کارکنان بهداشت و درمان شهرستان را یکی دیگر از برنامه‌های هفته سلامت در ملایر عنوان کرد و گفت: این همایش در روز جمعه و در مسیر بیمارستان مهر تا پارک کوهسار برگزار شد و در این ههمایش به 40 نفر از شرکت کندگان جوایزی اهدا شد.

امجدی سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه توسط دکتر آذرهمایون رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان و برپایی دو چادر تست قند خون و کنترل فشار خون از دیگر برنامه های هفته سلامت برگزار شده در ملایر عنوان کرد.

ویگفت: برگزاری نمایشگاه غذای سالم و نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان شاهد ملایرو حضور سفیران سلامت در موزه ملایر از دگیر برنامه های این هفته بود.

رئیس مرکز بهداشت ملایر با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان طرح تحول سلامت بیان کرد: اجرای این طرح تحولی بزگ و انقلابی در نظام سلامت ایران  به وجود آورد.

وی اجرای طرح تحول سلامت را سبب اکتیو شدن کارمندان شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های این طرح سرشماری سلامت و تشکیل پرونده الکترونیکی برای هر فرد ایرانی است.

امجدی گفت: در این طرح همکاران ما با کارت شناسایی به درب منازل رفته و اطلاعات خانوارهای ایرانی را برای برنامه های مختلف آمارگیری می‌کنند.

وی با اشاره به جذب 58 نیروی جدید برای برنامه‌های طرح تحول سلامت در ملایر بیان کرد: اجرای طرح ادغام میانسالان و سالمندان در بیماریهای غیر واگیر یکی دیگر ار برنامه های طرح تحول سلامت است که با تشکیل پرونده اهای الکترونیکی و انجام آزمایش‌های رایگان زمینه‌های بیماری مختلف بررسی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت ملایر گفت: همه اقشار جامعه و در هر رده سنی شامل این طرح شده و پرونده الکترونیکی برای آنان ایجاد می‌شود.

وی گفت: تمامی روستاهای ملایر در سامانه الکترونیکی سیب ثبت نام شده و در حدود 90 درصد شهر ملایر نیز در این طرح سرشماری شده‌اند.

وی با اشاره به جذب 33 میلیارد تومان اعتبار برای بودجه های عمرانی شهرستان ملایر در طرح تحول سلامت بیان کرد: با این اعتبار 78 پروژه بهداشتی در شهرستان ملایر آغاز شده است.

 امجدی از اتمام 27 پروژه خانه بهداشت و و 12 مرکز خبر داد و گفت: افتتاح یک مرکز دندانپرشکی با بیش از 800 میلیون تومان اعتبار و استقرار 4 یونیت دندانپزشکی  یکی دیگر از این برنامه های طرح تحول سلامت در ملایر است.

وی با تقدیر از اقدامات خیرین سلامت ملایر بیان کرد: در هر قسمتی  که نمی توان اعتبارجذب کرد مجمع خیرین سلامت کار را آغاز کرده و با کمک وزارت بهداشت پروژه تکمیل می‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار