نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. ارديبهشت 1396 - 14:11   |   کد مطلب: 22451
فرمانده نیروی انتظامی ملایر خبر داد؛
کشف بیش از 38 کیلو و 900 گرم مواد مخدر تریاک در ملایر
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از متلاشی شدن باند سه نفره تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف بیش از 38 کیلو و 900 گرم مواد مخدر تریاک در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛  سرهنگ پاسدار شعبان ترک نیا با اعلام این خبر ، اظهار داشت: در راستای مبارزه  جدی با سوداگران عمده مواد مخدر که در صدد تجارت شوم و مرگبار مواد مخدر و آلوده نمودن اقشار مختلف جامعه هستند ،  مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام کار اطلاعاتی یک دستگاه خودروی سواری را که تلاش نموده بود از استانهای جنوبی کشور یک محموله ی مواد مخدر را  به ملایر جهت توزیع  وارد کند ، شناسائی نمودند.

وی افزود: بلافاصله این خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان ملایر توسط مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر متوقف و تعداد سه نفر دستگیر گردیدند  و  در بازرسی به عمل آمده از این خودرو قریب به 40 کیلوگرم مواد مخدر تریاک کشف و ضبط که ضمن تشکیل پرونده ی قضائی هر سه نفر سوداگر مرگ به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:  برخورد پلیس ملایر با این پدیده ی شوم و خانمانسوز  از آنجائیکه کانون گرم خانواده و جوانان این سرمایه های عظیم این نظام الهی را نابود میکند و هزینه های سرسام آور و جبران ناپذیری را به جامعه ی اسلامی تحمیل میکند به صورت  قاطعانه و طوفانی بوده  و در این راه لحظه ای را درنگ نخواهیم نمود.

کاهش  صد در صدی تلفات انسانی تصادفات درون شهری ملایر در فروردین ماه 

وی گفت: در راستای جلوگیری از بروز تصادفات فوتی در شهرستان ملایر با تدابیر و تمهیدات ترافیکی اندیشیده شده در ابعاد سخت و نرم افزاری ، بحمد پروردگار این توفیق حاصل گردید، که این روند بر اساس اولویت های انتظامی استان به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

ترک نیا  افزود: آنچه که در تحقق این امر مهم و کارساز  بوده توجه و توسعه ی اقدامات فرهنگ سازانه  و پیشگیرانه نسبت به بهبود وضعیت انضباط ترافیکی و اجرای طرح های برخورد با تخلفات حادثه ساز به همراه برگزاری نشست های آموزش همگانی  در مدارس و مساجد و همچنین آموزش همگانی راکبین متخلف موتورسیکلت های توقیف شده قبل از آزادی این وسائط نقلیه بوده است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت شهروندان ملایری جهت رعایت قانون در حین رانندگی از کلیه ی راکبین موتورسوار و رانندگان خودروها خواست تا از هر گونه شتابزدگی در حین رانندگی خودداری نموده و ضمن استفاده از كلاه و كمربند ايمني و رعایت قانون در هر لحظه مراقب تخلفات حادثه ساز باشند و پلیس را در ارتقاء انضباط ترافیکی و کاهش وقایع تلخ و جبران ناپذیررانندگی یاری نمایند.

سارقین برق با 348 متر سیم مسروقه در ملایر زمین گیر شدند

ترک نیا اظهار کرد: در راستای مبارزه  با سارقان سیم و کابل های هوائی طی انجام کار اطلاعاتی توسط مامورین پلیس آگاهی  راننده ی یک دستگاه خودروی سمند در حین فروش سیم و کابل های مسروقه شناسائی و دستگیر که در بازرسی از این خودرو مقدار 250 متر سیم و کابل هوائی مسروقه کشف شد.

وی افزود: همچنین در ماموریت دیگر یک نفر سارق سیم برق دیگر نیز شناسائی و دستگیر گردید که از نامبرده مقدار 98 متر سیم و کابل هوائی مسروقه کشف گردیده و در تحقیقات پلیسی صورت گرفته وی به 3 فقره سرقت سیم برق اعتراف نموده  که ضمن تشکیل پرونده ی قضائی هر دو نفر سارق تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ پاسدار ترک نیا افزود: از جمله دلایل وقوع سرقت ، پائین بودن ضریب اطمینان و امنیت اموال و امکانات است که بایستی در این امر مهم توسط مالکان و مسئولان امر با کار کارشناسی و اقدامات بازدارنده ای در دستور کار قرار داشته باشد.

  کاهش وقوع سرقت مغازه ،موتورسیکلت و لوازم و قطعات خودرو توسط پلیس ملایر  

فرمانده نیروی انتظامی ملایر افزود: از جمله اهداف پلیس توجه به کاهش وقوع جرائم در سال 1396 بوده که با تلاش مجاهدانه ی پلیس ملایر در ابعاد سخت و نرم افزاری این توفیق در حوزه های پیشگیری از وقوع سرقت های مربوط به مغازه ، موتور و قطعات خودرو محقق شده است.

وی گفت: در همین ارتباط میزان کاهش درسرقت مغازه 100درصدی ، موتورسیکلت 29درصد و قطعات و لوازم خودرو نیز 40 درصد  در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل  بوده که این روند به حول و قوه ی الهی ادامه و به ضریب امنیت بالاتر ارتقاء می‌یابد.

ترک نیا در همین ارتباط افزود: آنچه که شهروندان بر اساس توصیه های انتظامی اجتماعی پلیس در مطبوعات و جلسات آموزش همگانی مورد توجه قرار داده اند تجهیز اموال و امکانات خود به سیستم های پایش الکترونیکی ، دزدگیر و تقویت بکارگیری تجهیزات بازدارنده بوده که در مجموع زمینه ی  کاهش فرصت ارتکاب جرم را بوجود آورده  و میبایست روز به روز این امر مهم توسط با مشارکت فعال همه ی شهروندان مورد توجه دقیق ، عملی و کاربردی قرار داشته تا توفیفات لازم در امر پیشگیری از وقوع جرائم در کنار اقدامات و ماموریتهای سخت افزاری و  مجاهدانه ی پلیس ملایر در این حوزه ی مهم محقق شود.

وی از سازش بیش از 130 پرونده ی قضائی ، تلاش یک ماه مشاوران  پلیس ملایر خبر داد و افزود: در راستای نیل به بستری امن و آرام برای خانواده های درگیر و دارای پرونده ی متشکله ی قضائی با تلاش تخصصی و دلسوزانه ی مشاوران کلانتری های شهری طی  فروردین ماه سال جاری ،  از تعداد بیش از 150 پرونده ی قضائی ارجاعی به این واحدها ، تعداد 137 پرونده منجر به سازش و مصالحه شده‌است.

این مقام مسئول در ادامه ی سخنان خود با اشاره به اهمیت تقدم امنیت نرم افزاری در جهت تامین امنیت روحی و روانی خانواده ها، افزود: ارائه ی خدمات مشاوره ی و مددکاری رایگان ،  کسب رضایتمندی مردم و تقویت خدمات مضاعف به شهروندان ملایری در این حوزه ی مهم  از جمله اهداف متعالی ناجا برای نیل به آرامش  و امنیت خانواده هائی است که در کوران زندگی دچار آسیب و مشکل میشوند  و ما برای توسعه ی این خدمات در سال جاری برنامه ریزی لازم را در دستور کار داده ایم.

وی گفت : در راستاي مبارزه ي بي امان با پديده ي شوم مواد مخدر در شهرستان ملاير طي اجراي طرح جمع  آوري معتادان پرخطر و متجاهر از سطح شهرستان ملاير ، تعداد 47 نفر معتاد شناسائي و جمع آوري گرديد که پس از انجام تست اعتياد با هماهنگي مقام قضائي جهت ترک اعتياد به کمپ ماده 16 همدان اعزام شدند.

فرمانده نیروی انتظامی ملایر افزود : در همين راستا نيز در دو طرح ضربتي به منظور دستگيري توزيع کنندگان مواد مخدر توسط موتورسيکلت که از مطالبات مردم و شهروندان ملایری است ، تعداد دو باند تهيه و توزيع مواد مخدر در محلات شناسائي و موتورسيکلت آنها در دو عملیات برق آسا  متوقف گرديد  و تعداد 4 نفر نيز دستگير و از نها مقاديري مواد مخدر هروئين ، ترياک و شيره ي ترياک کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری سارقین با 13 فقره سابقه ی سرقت سیم برق ،  توسط پلیس ملایرخبر داد و بیان کرد : در راستای شناسائی و دستگیری سارق سیم برق و کابل های هوائی در شهرستان ملایر با انجام کار اطلاعاتی دقیق ، مامورین وی را در حین سرقت سیم برق شناسائی و در یک عملیات ضربتی دستگیرمی‌نمایند .

فرمانده نیروی انتظامی ملایر افزود: با انجام تحقیقات پلیسی از نامبرده ، وی به تعداد 13 فقره سرقت سیم برق اعتراف نمود  که ضمن تشکیل پرونده ی قضائی ، فرد سارق تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما