نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. ارديبهشت 1396 - 19:58   |   کد مطلب: 22452
رئبس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: این شهرستان دارای 314 اثر باستانی و تاریخی است که 200 اثر تاریخی ملایر در سازمان ملی میراث فرهنگی به ثبت رسیده و 80 درصد این آثار نیز در روستاهای ملایر قرار دارند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، ابراهیم جلیلی در همایش شورای شهرستان ملایر که با حضور اعضاهای شوراهای اسلامی، روستاها، بخش‌ها و شهرستان و شهرهای ملایر برگزار شد، بر لزوم رونق گردشگری روستای در شهرستان ملایر تأکید کرد و افزود: از آنجایی‌که نیروهای اداره میراث فرهنگی کم و محدود است و توان لازم برای سرکشی به همه آثار تاریخی وجود ندارد بنابراین با تشکیل انجمن میراث فرهنگی در روستاها می‌توان در حفظ آداب و رسوم، صنایع دستی و بافت طبیعی روستاها و بازی‌های بومی و محلی این منطقه که بخشی از تاریخ کهن ایران زمین است، کوشا بود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: در این راستا دولت با همکاری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات خوبی را به روستائیانی که در زمینه تولید صنایع دستی فعال هستند، پرداخت می‌کند بنابراین روستائیان علاقمند می‌توانند با مراجعه به میراث فرهنگی به طور رایگان در کلاس‌های صنایع دستی شرکت کرده و پس از پایان دوره یادگیری، از تسهیلات دولتی نیز استفاده کنند.

جلیلی با تأکید بر لزوم رونق و توسعه صنایع دستی در روستاها، ادامه داد: ایجاد اشتغال خانگی، رونق تولید و صادرات و ارزآوری و صدور کرات معافیت از مالیات برای فعالان این عرصه از جمله مزایای توجه به حوزه صنایع دستی روستاها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه گردشگری، سومین قطب درآمدزا در کشورهای دنیا محسوب می‌شود، عنوان کرد: باید در زمینه رونق گردشگری روستایی در شهرستان ملایر تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ملایر فاقد خانه بوم‌گردی در روستاهاست، خاطرنشان کرد: کسانی‌که اقدام به احداث خانه بوم‌گردی در روستاها کنند، می‌توانند از تسهیلات 100 میلیون تومانی دولت استفاده کنند.

جلیلی به جایگاه شاخص روستاهای ملایر از منظر گردشگری، طبیعت بکر و زیبا و صنایع دستی اشاره و اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در راستای رونق گردشگری روستای گام‌های جدی بردارند.

در پایان این همایش از هر کدام از بخش‌های چهارگانه شهرستان ملایر از 2 شورا به عنوان شورای برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه شما