نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. ارديبهشت 1396 - 20:04   |   کد مطلب: 22456
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
تولید سالانه 4 هزار تن گوشت قرمز در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی شهرسان ملایر از تولید سالانه 4 هزار تن گوشت قرمز در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تولیدی در بخش دامپروری جایگاه خوبی را در استان همدان دارد اظهار کرد: ملایر با دارا بودن 52 واحد گاو شیری دارای ظرفیت 9 هزار و 500 رأس گاو شیری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 41 هزار رأس دامداری روستایی و 35 واحد گوساله پرواری صنعتی نیز به ظرفیت 3 هزار و 500 واحد فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر تعداد واحدهای بره‌پروی در شهرستان ملایر را نیز 10 واحد دانست و گفت: ظرفیت این واحدها نیز 3 هزار رأس است.

وی تعداد دام‌های سبک شهرستان ملایر را نیز بیش از 400 هزار برشمرد و افزود: این تعداد دام سنتی و صنعتی در شهرستان ملایر در تولید گوشت و پشم نقش بسزایی را دارد.

تقوی در ادامه از تولید سالانه 4 هزار تن گوشت قرمز در شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید بیش از مصرف سرانه مردم است؛ ضمن اینکه شهرستان ملایر با تولید این میزان گوشت قرمز 12 درصد از ظرفیت تولید استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تولید سالانه 8 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر این شهرستان دارای 59 واحد مرغداری صنعتی و 40 واحد مرغداری دارای کارت شناسایی است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه سالانه 600 تن گوشت ماهی در شهرستان ملایر تولید می‌شود، گفت: این میزان گوشت از استخرهای ماهی سردابی شامل ماهیان کپور و ماهیان گرمابی شامل ماهی قزل‌آلا در استخرهای پرورش ماهی تولید می‌شود.

وی سرانه گوشت قرمز در شهرستان ملایر را سالانه برای هر نفر 11.5 کیلوگرم، سرانه مصرف گوشت مرغ را برای هر نفر 24 کیلوگرم و سرانه مصرف گوشت ماهی را نیز برای هر نفر 9 کیلوگرم دانست.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما