نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. ارديبهشت 1396 - 7:54   |   کد مطلب: 22473
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: طرح کشوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان امسال در بیش از 70 شهر برگزار شده که ملایر یکی از آن شهرها است.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده با اشاره ملایر اظهار داشت: امرو در جامعه نیاز مبرم به اجرای کار فرهنگی در خصوص توسعه و ترویج کتابخوانی است.

وی افزود: در بحث مطالعه، تاکنون طرح های متعددی در سطح کشور به انجام رسیده و هر کدام نیز توفیقاتی داشته است و راه اندازی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در راستای ترویج کتاب خوانی گروهی است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ملایر گفت: این طرح برای دومین سال است که در کشور اجرا شده و گروه‌های سنی تا 16 سال اعضای این باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در سال 95 در 16 شهر کشور اجرا شده و امسال قرار است در بیش از 70 شهر برگزار گردد که ملایر یکی از آنهاست.

جمالی زاده گفت: هدف از طرح جام باشگاههای کتاب خوانی کودک و نوجوان، همه گیر کردن کتاب و کتاب خوانی به خصوص در کودک و نوجوان است.

وی وظیفه اصلی باشگاه های کتاب خوانی را  بستر سازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه عنوان کرد و گفت: با استفاده از روش‌هایی همانند مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب و نامه به نویسندگان این هدف اجرا می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر فعالیت جام باشگاه های کتاب خوانی را همانند مسابقات و جام های ورزشی دانست و گفت: طراحان و کارشناسان این طرح برای گسترش کتاب خوانی در کودکان و نوجوانان تدابیری نو را اندیشیده اند و افراد علاقمند و کسانی که جهت فعالیت و رقابت در این طرح شرکت داده می شوند، بعد از طی دوره آموزشی که از 24 تا 26 اردیبهشت در همدان برگزار می شود به عنوان مربی، گواهی شرکت و صلاحیت تأسیس و راه اندازی باشگاه داده می شود.

وی افزود: این مربیان می توانند توسط کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان، کتابخانه های عمومی، اداره آموزش و پرورش، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جمع های خانوادگی جهت انسجام دهی فعالیت ها، شناسایی و معرفی شوند.

جمالی زاده افزود:  در نهایت با ثبت نام در سایت ترویج کتاب ارشاد و عضو گیری به تشکیل گروه ها و حلقه های کتاب خوانی منجر شود و اعضاء باشگاه برای رقابت در کتاب خوانی بر اساس فهرست کتب و منابع در نظر گرفته شده، نسبت به خرید کتابها با 50 درصد تخیف به کتابفروشی ها اقدام نموده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، بتوانند در مراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و انشاءالله جزء برترین های این کار فرهنگی انتخاب و تقدیر شوند.

وی از کلیه ادارات و نهادهای مرتبط و علاقمندان به تأسیس باشگاه ها خواست آمادگی خود را برای شرکت در دوره آموزش مربی به اداره ارشاد ملایر اعلام نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: ظرفیت ها و توان بالایی برای ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی در شهرستان وجود دارد و امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی، این طرح در ملایر و روستاها به خوبی اجرا شود تا با فعالیت تصویرگران و مربیان کتاب خوانی، شاهد تأثیر آن در رونق چشمگیر مطالعه در مردم باشیم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما