نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1396 - 11:44   |   کد مطلب: 22482
فرماندار ویژه شهرستان ملایر از فعالیت 4 هزار واحد مبل و منبت در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛عبدالعظیم رضایی با اشاره به اینکه صنعت مبل و منبت به عنوان یکی از تولیدات بسیار مهم شهرستان ملایر محسوب می‌شود اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بین شهرهایی که کاندیدای ثبت ملی مبل و منبت بودند، شهرستان ملایر را انتخاب کرده است.

 وی افزود: با توجه به شاخصه‌های فراوانی که در شهرستان ملایر وجود دارد این شهرستان به عنوان پایتخت مبل  و منبت کشور ثبت ملی شد و این یک نوید بسیار خوب و روشن برای این صنعت در شهرستان ملایر است که امیدواریم با این اتفاق خوبی که برای شهرستان افتاد شاهد پیشرفت و توسعه این شغل در سطح شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان ملایر با اشاره به وضعیت صنعت مبل و منبت در شهرستان ملایر تصریح کرد: در سطح شهرستان 4 هزار واحد مبل و منبت فعال است که قریب 8 هزار نفر نیروی کار به صورت مستقیم و 15 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی گفت: علاوه بر کارگاه‌های بسیار زیاد و پراکنده‌ای که در سطح شهرستان وجود دارد شهرک تولید مبل و منبت و نمایشگاه دائمی نیز در سطح شهرستان فعالیت داشته و بلوار 32 متری شهید مطهری نیز نیمی از واحدهای تجاری مستقر در آن به عرضه مبل و منبت تخصیص یافته و باید تلاش کنیم این صنعت روز به روز رونق بیشتر و گسترده‌تر شود.

رضایی با اشاره به تشکیل انجمن مبل و منبت ملایر در چند ماه پیش گفت: بحث صادرات این صنعت به خارج از کشور در حال پیگیری است که مطمئنا ثبت ملی مبل و منبت باعث رونق صادرات این بخش شده و باید از این فرصت استفاده لازم را ببریم.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما