نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. ارديبهشت 1396 - 17:32   |   کد مطلب: 22497
رئیس ثبت احوال ملایر با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون ۵۹ هزارو ۹۴۴ کارت در شهرستان ملایر صادر شده است گفت: از این تعداد ۳۴ هزارو ۵۵۸ کارت در سال گذشته تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم ؛بابک بختیاری اظهار داشت: سال 95 حدود 49 هزارو 342 درخواست کارت ملی هوشمند دریافت شد که از این تعداد تا کنون 54 هزارو 190 کارت ملی هوشمند تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به اینکه پایان سال 96 طبق تصویب هیات دولت پایان طرح کارت ملی هوشمند است تصریح کرد: امیدواریم سایر شهروندان نیز نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی خود سریع‌تر اقدام‌کنند.

بختیاری دربخش دیگری از سخنان خود از کاهش 2.5 درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این در حالیست که به ازای هر 4 واقعه ازدواج در شهرستان، یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 7.5 درصدی طلاق در شهرستان اظهار داشت:  در سال 95  روزانه به طور میانگین تعداد 2 مورد طلاق در شهرستان ملایر به ثبت رسیده است‌.

رئیس ثبت احوال ملایر با بیان اینکه سال گذشته 685 واقعه طلاق در ملایر ثبت شده است‌،گفت:سال گذشته حدود 2 هزارو 797 واقع ازدواج در شهرستان ثبت شده است که به طور میانگین روزانه 8 واقعه ازدواج در سال 95 در شهرستان به ثبت رسیده است.

بختیاری از افزایش 13 درصدی صدور شناسنامه مکانیزه بزرگسالان در سال گذشته خبر داد و افزود: سال 95 حدود 13 هزارو 718 جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان صادر شده است.

  وی با بیان اینکه سال 95‌‌‌‌‌ تعداد 5 هزارو 402 واقعه ولادت در ملایر به ثبت رسیده است تصریح کرد: طی این مدت تعداد 2 هزارو 793 پسر و تعداد 2 هزارو 609 دختر متولد شده است‌.

رئیس ثبت احوال ‌ملایر با بیان اینکه 99.8 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است گفت: از این میزان ولادت‌های ثبت شده 63.5 درصد شهری و تعداد 36.5 درصد در روستا‌ها بوده است‌.

بختیاری با اشاره به کاهش 5.5درصدی ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته اظهار داشت: سال 95 در هر شبانه روز به طور میانگین 15 نوزاد در ملایر متولد شده است‌.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 796 واقعه وفات در شهرستان به ثبت رسیده است گفت: از این میزان 983 واقعه فوت مربوط به مردان و تعداد 813 مورد مربوط به فوت زنان بوده است.

رئیس ثبت احوال ملایر با اشاره به اینکه روزانه تعداد پنج واقعه فوت در شهرستان به ثبت رسیده است گفت: آمار فوتی‌ها در شهرستان در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است‌.

بختیاری افزود: در حال حاضر سه دفتر پیشخوان دولتی برای صدور کارت ملی هوشمند و تعداد چهار دفتر در حوزه صدور شناسنامه مکانیزه در شهرستان ملایر فعال است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار