نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. ارديبهشت 1396 - 17:38   |   کد مطلب: 22498
رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر:
۴۵ روستای ملایر مشکل کمبود آب شرب دارند
رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با اشاره به اینکه از تعداد ۲۰۸ روستای دارای سکنه ملایر تعداد ۶۰ روستا هیچ گونه مشکل کمبود آب وجود ندارد گفت: در حال حاضر تعداد ۴۵ روستای شهرستان با مشکلات کمبودآب،تاسیسات و تجهیزات تامین آب شرب مواجه هستند.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم ؛محمد رضا ترکاشوند  اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت و وزارت نیرو در راستای بهبود وضعیت آب شرب و رفع کمبود آب در روستا‌ها ایجاد مجتمع‌های  آبرسانی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون  شهرستان ملایر دارای 3 مجتمع  آبرسانی است افزود: در راستای رفع کامل مشکل کمبود آب شرب روستاهای ملایر حداقل 5 مجتمع دیگر مورد نیاز است.

ترکاشوند بیان کرد: مجتمع آبرسانی روستای دهلق شهریور سال 95 با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 330 میلیون تومان به بهره برداری رسیده که 18 روستا با جمعیتی حدود 7 هزارو 815 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی ملایر افزود: مجتمع آبرسانی ینگی کند با اعتبار 380 میلیون تومان  95 درصد پیشرفت فیزیکی و 850 متر مربع خط انتقال اب تعداد روستا با جمعیتی معادل نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ترکاشوند بیان کرد: مجتمع آبرسانی در روستای باباریس با 2.5 کیلومتر خط انتقال و 550 میلیون تومان هزینه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی افزود: در روستای علمدار علیا نیز مجتمع آبرسانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان احداث شده که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعداد جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد .

ترکاشوند افزود: سه مجتمع تک روستایی بابارئیس،ینگی کند و علمدار علیا در سفر آتی رئیس جمهور به استان همدان و شهرستان ملایر به بهره برداری می‌رسد .

  وی افزود: با پیگیری نمایندگان شهرستان احداث دو مجتمع آبرسانی دیگر برای شهرستان در نظر گرفته شده که  مجتمع آبرسانی روستای ینگی کند و کریم آباد به ترتیب 9 و  8 روستا را با جمعیتی بالغ بر 3 هزارو 463 نفر و 2 هزار و 236نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی ملایر افزود: در 25 بهمن ماه سال گذشته با توجه به بحران برف سنگین و بروز مشکلاتی در خصوص آب شرب روستا‌ها تعداد 20 روستا به صورت موردی طی یک هفته آبرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 45 روستای شهرستان به نوعی با مشکل کمبود آب ،تاسیسات و تجهیزات تامین آب شرب مواجه هستند گفت: برای رفع کامل مشکل کمبود آب روستاهای ملایر ایجاد تعداد 5 مجتمع ابرسانی دیگر در این شهر  مورد نیاز است .

رئیس آب و فاضلاب روستایی ملایر استفاد‌های غیر مجاز از منابع آبی و مصارف غیر شرب و از سوی دیگر فرسودگی شبکه‌های آب روستایی و نداشتن مخزن و چاه را از جمله مشکلات در راستای ابرسانی به روستاها عنوان کرد‌ .

ترکاشوند با اشاره به نزدیک شدن ایام تابستان و افزایش مصرف آب خواستار همکاری همشهریان ملایری در زمینه مصرف بهینه آب و جلوگیری از مصرف آب شرب برای مصارف کشاورزی و صنعتی شد و افزود: پرداخت به موقع آب  بها توسط مشترکین شهرو روستا گامی موثر در راستای خدمات رسانی مطلوب به دنبال دارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار