نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. ارديبهشت 1396 - 22:34   |   کد مطلب: 22537
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: 33 میلیارد تومان بودجه برای ساخت مراکز و خانه‌های بهداشت اختصاص داده شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ محسن ترکاشوند بعد از ظهر امروز در جمع ماماهای مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 88 ماما در شبکه بهداشت و درمان ملایر مشغول به‌کار هستند اظهار کرد:از این تعداد 65 ماما در مرکز بهداشت، 19 ماما در بیمارستان مهر و چهار ماما در بیمارستان امام حسین (ع) و سایر واحدها مشغول به‌کار هستند.

وی تصریح کرد: این آمار نسبت به قبل افزایش داشته که نشان از  این دارد که رشته مامایی جایگاه خود را پیدا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: سیستم بهداشت و درمان حضور ماما را به عنوان عامل تعیین‌کننده در حوزه سلامت زنان، مادران، نوزادان و کودکان می‌داند و هرچه تعداد ماماها بیشتر باشد میزان مراقبت مادران نیز بیشتر و در نتیجه سلامت جامعه و خانواده بالاتر می‌رود.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: یکی از شاخص‌های طرح تحول سلامت زایمان فیزیولوژیک است که از اردیبهشت ماه سال 93 با شروع طرح تحول سلامت بیشترین تعداد زایمان فیزیولوژیک انجام شده و تمام زایمان‌‌های طبیعی رایگان بوده است.

ترکاشوند با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از بخش درمان شروع شده و به بخش بهداشت رسیده است، گفت: در سال‌های قبل بسیاری از عمل‌های جراحی در مراکز دانشگاهی قابل انجام نبود اما امروز این عمل‌ها به راحتی در مراکز دانشگاهی انجام می‌شود.

 وی اضافه کرد: با اجرای این طرح پرداختی از جیب مردم بسیار کم شده و مردم با عزت به بخش درمان و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در بخش بهداشت طرح تحول سلامت در سال گذشته، 33 میلیارد تومان بودجه برای ساخت مراکز و خانه‌های بهداشت و حتی ستاد مرکز بهداشت و بهورزی اختصاص داده شده است.

در ادامه معاون فنی مرکز بهداشت و درمان ملایر اظهار داشت: با چرخش قطار طرح تحول سلامت به بخش بهداشت انقلاب عظیمی در این بخش صورت گرفته و با توجه به چند برابر شدن زحمات پرسنل برای خدمت‌رسانی به مردم لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

عباس جوکار افزود: کار مامایی از ابتدای خلقت وجود داشته و در تمام مراحل زندگی قبل و بعد از ازدواج نمود زیادی پیدا می‌کند.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه افراد جامعه باید با نشاط و پرانرژی و با امید باشند، گفت: ماماها می‌توانند با شناسایی فرزندآوری و انجام آزمایشات لازم شرایط زندگی خوبی را فراهم کرده و مشاور خوبی برای مردم باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت و درمان ملایر با اشاره به حوادث غیر مترقبه و انجام خدمات رسانی به مادران باردار در این حوادث از زحمات ماماها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما