نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. ارديبهشت 1396 - 11:13   |   کد مطلب: 22544
مسؤل مرکز اورژانس اجتماعی ملایر خبر داد:
خدمات‌دهی اورژانس اجتماعی ملایر در 12 منطقه آسیب‌خیز
مسؤل مرکز اورژانس اجتماعی ملایر از خدمات‌دهی اورژانس اجتماعی ملایر به 12 منطقه آسیب‌خیز این شهر خبر داد.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛جعفر حسن‌زاده با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی مرکزی برای رسیدگی به بحران‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف است اظهار کرد: این مرکز با نهادهای مختلفی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، دادگستری، نیروی انتظامی و....تعامل و همکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان این مرکز به صورت رایگان است گفت: ارائه مشاوره به مراجعین، برگزاریکارگاه‌های آموزشی، تهیه و توزیع بروشور در بین گروه‌های هدف و... از جمله خدمات این مرکز به مراجعین است.

 مسئول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر خدمات این مرکز را شامل خدمات حضوری و تلفنی دانست و تصریح کرد: بیشتر این تماس‌ها در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، متقاضیان طلاق، کودک‌آزاری، دختران و زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز زیر نظر بهزیستی با 14 نفر پرسنل شامل سه روانشناس، سه مددکار، یک نفر کارشناس‌خط و مسؤول اورژانس و مشاوران به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌کند گفت: مداخله در بحران از وظایف مهم این مرکز بوده که سال گذشته 76 پرونده در مرکز مداخله در بحران شامل بحران‌های فردی و اجتماعی داشتیم.

حسن‌زاده با اشاره به تعداد پرونده‌های مداخله در بحران نیز که به صورت سیار انجام شده است، گفت: این تعداد پرونده نیز 97 مورد و در موضوعات همسرآزاری، کودک‌آزاری، بیکاری، اقدام به خودکشی، سایر خشونت‌ها، بدسرپرستی و... بوده است.

وی در ادامه تعداد پرونده‌های ارجاعی طلاق توافقی به این مرکز را در سال گذشته 345 مورد دانست و افزود: از این تعداد پرونده با مشاوره‌های کارشناسان این مرکز 60 پرونده به سازش تبدیل شده است.

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر یادآور شد: سال گذشته تعداد یک‌‌هزار و 860 تماس مرتبط با خدمات مرکز از طریق خط 123 به این مرکز داشتیم که به آنها مشاوره ارائه شده و تعدادی از تماس‌ها نیز با حضور تیم سیار این مرکز در محل رفع مشکل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 50 پرونده طلاق توافقی به مرکز اورژانس اجتماعی ملایر ارجاع داده شده است افزود: از این تعداد دو پرونده به سازش تبدیل شده است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال این مرکز، برگزاری جلسات بیشتر با هدف تعامل و همکاری با دستگاه‌های مربوطه با هدف کاهش بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی است گفت: در این زمینه ما اهداف و برنامه‌های خود را با هدف پیشگیری او کنترل آسیب‌های اجتماعی معرفی و ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در این مرکز توجه به مراکز آسیب‌خیز شهرستان است گفت: در این زمینه 12 محله آسیب‌خیز شهرستان معرفی شده که کارشناسان تیم سیار مرکز اورژانس اجتماعی ملایر با حضور در این مناطق با برگزاری کلاس‌های و دوره‌های آموزشی در مساجد و محله‌ها، توزیع بروشورها و جزوه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف و.. آموزش و خدمات لازم را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما