نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. ارديبهشت 1396 - 20:52   |   کد مطلب: 22591
تقاطع غیرهم سطح انقلاب ملایر با حضو مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا رضایی چهارشنبه در آئین افتتاح رسمی تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر، افزود: طرح مطالعاتی این پروژه را یکی از معتبرین مجموعه‌های مشاوره‌ای عمرانی کشور به نام شرکت مشاوره تدبیر ساحل پارس در دست گرفت.

وی اظهار کرد: مسائلی فنی ترافیکی و اجرایی این پروژه مورد تصویب شورای ترافیک فرمانداری و شورای هماهنگی ترافیک استان همدان قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: نکته حائز اهمیت برای ما در طرح مطالعاتی این بود که بتوانیم اجرای تقاطع را با کمترین معارض داشته باشیم و در ضمن سازه به شکلی بنا شود که بعدا بتوان در صورت نیاز در آینده در کنار تقاطع‌های روسطحی زیرگذر نیز احداث کرد.

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: در نهایت در اردیبهشت سال گذشته شاهد کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب بودیم.

وی اظهار کرد: در ساخت این پروژه تدبیری جهادی در بستر بحران مالی شهرداری‌ها از سوی شهرداری ملایر اعمال شد و از طرف دیگر نگاه ما اجرای سیاست مهندسی ارزش بود.

رضایی درباره مهندسی ارزش توضیح داد: مهندسی ارزش یک کوشش سازمان‌یافته برای تحلیل عملکرد سیستم‌ها، تجهیزات، خدمات و مؤسسات به منظور نیل به عملکرد واقعی با کمترین هزینه در طول عمر پروژه است که سازگار با کیفیت و ایمنی ورد نظر باشد.

شهردار ملایر ادامه داد: این ایده تا جایی در پروژه مورد عنایت بود که با ۴۵ درصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها یک رکورد قابل اعتنا را به ثبت رسانده‌ایم.

وی عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح انقلاب که در ابتدا قرار بود با تخصیص بودجه عمرانی ملی به ثمر برسد، در مجموع با درآمدهای شهری به بهره‌برداری عمومی رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش صدور پروانه ساختمانی به عنوان منابع درآمدی ناپایدار شهرداری ملایر اشاره و اظهار کرد: با وجود این مشکل و با دستان خالی اما در یک مدیریت جهادی این پروژه مهم و حیاتی کلید زده شد و به سرانجام رسید./ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار