نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. خرداد 1396 - 17:29   |   کد مطلب: 22642
مسئول بسیج سازندگی ملایر گفت: با اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی برای 400 نفر از جوانان جویای کار به صورت مستقیم وغیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حاتم زندی در جمع خبرنگاران راه علاج وضعیت کشور را اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار داشت: پس از مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبری از سال 90 بسیج سازندگی پیشتاز اجرای آن بوده است.

وی افزود: مجموعه بسیج سازندگی به محض دریافت پیام  رهبری درباره اقتصادمثقاومتی به دنبال عملی کردن آن بوده و همواره تلاش کرده در این مسیر حرکت کند.

مسئول بسیج سازندگی ملایر با اشاره به مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال 95 عنوان کرد: این  مجموعه درعرصه محرومیت زدایی، آبادانی و بحث تولید، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی  و اشتغال اقدامات فراوانی در سال 95 انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های  محرومیت زدایی و آبادانی بیان کرد: این اقدامات درجامعه با حضور اقشار مختلف بسیج در اردهای جهادی انجام می‌شود.

زندی افزود: در همین راستا در سال گذشته 8هزار و 249  نفر از بسیجیان داوطلب به اردوهای جهادی جهت کمک به محرومین و برنامه‌های عام المنفعه اعزام شدند.

وی با اشاره به همکاری اقشار مختلف بسیج در خصوص فعالیت های محرومیت زدایی بیان کرد: در این مسیر اداراتی همچون صنعت، معدن تجارت، فنی و حرفه ای و اداره کار ما را همراهی می کنند.

مسئول بسیج سازندگی ملایر افزود: تعمیر و مرمت 53 مسجد حسینیه و پایگاه مقاومت، احداث پنج پروژه واحد مسکونی و سرویس بهداشتی و حمام برای محرومین،  برداشت محصول برای افراد سالمند و نصب و احداث پل عبور و مرور در داخل روستاها از جمله اقدامات در این اردوهای جهادی بوده است.

وی سمپاشی اماکن روستایی،  واکسیناسیون بیش از 5 هزار قطعه مرغ محلی برای پیشگیری از آنفولانزای مرغی  و درختکاری را از دیگر اقدامات بسیجیان در اردوهای جهادی برشمرد و افزود: 320 نفر از دانش آموزان بسیجی در ایام تابستان در 10روز به اردوهای جهادی طرح هجرت اعزام شدند.

زندی افزود: حضور دانش آموزان در اردوهای جهادی علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آنان سبب کسب مهارت برای ادامه زندگی می‌شود.

وی گفت:  نقاشی مرمت و زیبا سازی 18 مدرسه  در سطح شهرستان و تعمیر میز و نیمکت در مدارس از مهمترین اقدامات دانش آموزان در اردوهای جهادی تابستان است.

مسئول بسیج سازندگی ملایر از اعزام شش تیم پزشکی و انجام ویزیت رایگان در مناطق محروم خبر داد و گفت:  28 تیم از مهندسین بسیج هم در روستاها کار مشاوره کشاورزی و دامی و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان و روستاییان در غالب طرح بسیج همگام با کشاورزی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به  فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیان کرد: در سال 95 بیش از هزار مورد مشاوره  به جوانان جویای کار ارائه شده است.

زندی از آموزش  مهارت‌های  فنی‌وحرفه ای، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی به 904 نفر از جوانان جویای کار خبر داد و گفت: 84 پروژه اقتصاد مقاومتی شامل پرورش آبزیان، زنبورعسل، مرغ محلی، گیاهان بومی ، کشت محصولات گلخانه‌ای،  کاشت زعفران،  صنایع دستی،  داربستی کردن باغ های انگور در سال 95 در شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: ایجاد 12 کارگاه های کوچک و زود بازده  صنایع تبدلی شامل بسته‌بندی میوه‌های خشک، اسانس گیری، شیره انگور و... از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال 95 بوده است.

مسئول بسیج سازندگی ملایر افزود: با اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی برای  400 نفر از جوانان جویای کار به صورت مستقیم وغیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: در سال گذشته 107 نفر از کارآفریانان جهت دریافت تسهیلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به منظور راه اندازی و توسعه طرح‌ها به بانک معرفی شدند.

زندی افزود:  این افراد برای دریافت 19 میلیارد ریال معرفی شده که 14میلیارد ریال آن جذب شده و جوانان  وارد  بازار کار شدند.

وی گفت: در سال 96 نیز انجام برنامه های محرومیت زدایی، اعزام به اردوهای جهادی، اردوهای طح هجرت و متخصصین بسیج مهندسین در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار