نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. خرداد 1396 - 22:25   |   کد مطلب: 22662
امام جمعه ملایر گفت: دولت باید با پشتوانه حضور حداکثری مردم در انتخابات اخیر کشور و با تکیه بر اقتدار این حضور مردمی مقابل زیاده خواهان بایستد و مشت محکمی بر دهان آمریکا بزند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی و نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهوری آمریکا در سفر اخیر خود به عربستان، ایران را در مرزهای خود تهدید کرد، مسئولان باید از موضع انقلابی با این تهدید آمریکا برخورد کنند.
وی با اشاره به تروریست پرور خواندن ایران از سوی آمریکا تاکید کرد: با وجود تهدیدهای آمریکا علیه ایران، شاه بیمار عربستان نیز ما را تهدید کرده که جنگ را به وسط خاک ایران می کشاند که نیاز است همپایه های آنان در داخل کشور قاطعانه و با تکیه بر حضور حداکثری مردم جواب این تهدیدها را بدهند.
وی با تاکید بر اینکه سایه تهدید همچنان بر سر ایران هست، گفت: اگر تاکنون این تهدیدها در کشور اجرا نشده به واسطه حضور حداکثری مردم، بصیرت، آمادگی و وفاداری آنها به نظام و انقلاب، به برکت خون شهدا و وجود نیروهای نظامی و انتظامی بوده است.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: ترامپ در زمان تبلیغات خود در انتخابات گفت که عربستان مانند گاو شیرده ای پر از طلا و دلار است که باید آن را دوشید و سپس ذبح کرد، اما رژیم سعودی هنوز خواب است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا و اربابانش باید بدانند که نمی توانند با تهدیدهای خود ایران را بترسانند، اظهار کرد: ترامپ هم باید بداند که به موزه تاریخ سپرده خواهد شد و آرزوهایش در این منطقه عملیاتی نخواهد شد.
خطیب جمعه ملایر گفت: این تهدیدها برای ما درس است که کشور از نظر دفاعی و نظامی و شهرک های موشکی قوی تر شود.
حجت الاسلام برقراری با تقدیر از مشارکت 73 درصدی مردم و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، آن را حماسه ای باشکوه در تاریخ انقلاب دانست و افزود: باوجود تبلیغات و تهدیدهای دشمنان، مردم بدون توجه به این تهدیدها پای صندوق های رای حاضر شدند و این موجب عزت برای ملت و نظام جمهوری اسلامی بود.
وی مشارکت حداکثری، رقابت تنگاتنگ، امنیت و سلامت را از ویژگی های بارز انتخابات 29 اردیبهشت ماه برشمرد و بیان کرد: این حضور، حماسه ای باشکوه، با عظمت و به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زد.
وی ادامه داد: در کنار این شکوه و حماسه ماندگار تخلف هایی در انتخابات رخ داد که دور از انتظار و در شان مسئولان نظام اسلامی نبود که از شورای نگهبان انتظار داریم براساس مر قانون به این تخلف ها رسیدگی شود.
حجت الاسلام برقراری همچنین به وعده های داده شده در زمان تبلیغات انتخابات اشاره کرد و گفت: توجه به اقشار ضعیف و محرومان، عمران و پیشرفت روستاها، اشتغال، مقابله با فساد، کارآمد کردن کابینه دولت و توجه به نسل جوان از خواسته های مهم رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهوری بود که باید مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: مردم به منویات رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و پای صندوق های رای حاضر شدند، حالا نوبت مسئولان است که به مکاتبات رهبری جامه عمل پوشانده و با سرمایه حضور حداکثری مردم مقابل خواسته های دشمنان بایستند.
وی با محکوم کردن حمله به بیت مرجعیت شیخ عیسی قاسم در یمن، گفت: کشورهای اسلامی، سازمان های بین الملل و مدافعان حقوق بشر باید پای کار بیایند و این حمله را محکوم کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام برقراری همچنین با اشاره به طرح توسعه و تکمیل مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر افزود: طی روزهای گذشته به دلیل تسطیح گورستان شمس آباد و سنگ فرش جدید این محل، نگرانی هایی برای اهالی ایجاد شد که با حفظ حرمت اموات، هیچ جای نگرانی در این زمینه نیست.
وی بیان کرد: گورستان شمس آباد به جای خود باقیست و با هماهنگی و مشورت با مسئولان طرح همسطح سازی این گورستان با حیاط مصلی در دست اجرا است و تنها سنگ قبور و سنگ فرش محل تعویض می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار