نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. خرداد 1396 - 20:03   |   کد مطلب: 22668
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: قريب به 400 ميليارد تومان براي آبرساني به همدان هزينه شده كه متاسفانه بي‌نتيجه بوده و انتقال آب از سد تالوار به همدان تعطيل و بلاتكليف مانده است.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس، امیر خجسته در واکنش به سفر هفته گذشته وزیر نیرو به یکی از شهرستان‌های همدان بدون پرداختن به موضوع آب شرب همدان، اظهار داشت: به مردم همدان گفتید که در اسرع وقت موضوع آب شرب همدان را حل خواهید کرد، طی هفته گذشته به استان همدان آمدید و برخلاف وعده و وعیدهای گذشته و قول های مساعد در خصوص تعیین تکلیف آب شرب همدان متاسفانه موضوع این موضوع را فراموش کردید و به آن نپرداختید!

وی با انتقاد از سکوت مسؤولان در موضوع آب همدان گفت: شتابزدگی در تصویب و اجرای این پروژه مانع از بررسی و مطالعه دقیق نتایج این انتقال شده، چرا که حالا پس از گذشت 9 سال از شروع عملیات اجرای طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان این طرح با شکست مواجه و تعطیل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چه کسی باید پاسخگوی موضوع آب شرب همدان باشد، افزود: آقای وزیر نیرو چرا بحران آب همدان را درک نمی‌کنید، جنگ آینده جنگ آب است و باید کار اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گذشتگان باید برای انتخاب نادرست طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان پاسخگو باشند، اعلام کرد: مسؤولان باید به جمعیت حدود 600 هزار نفری همدان توضیح دهند که چرا بعد از این همه سال حالا سخن از اینکه آب نیست می‌شود!

خجسته بیان داشت: شهر همدان به 70 میلیون و 300 هزار مترمکعب آب نیاز دارد که قرار بوده در افق 1420، به میزان 35 میلیون و 300 هزار مترمکعب از سد تالوار، 30 میلیون مترمکعب از سد اکباتان و 5 میلیون مترمکعب از سد آبشینه تأمین شود که با بروز بی‌آبی در زنجان و بلاتکلیفی پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان باید چاره‌ای برای این موضوع بسیار مهم و حیاتی اندیشید.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان با بحران جدی و چالش سخت آب روبه‎روست، گفت: چاه‌های تامین آب در برخی روستاهای استان همدان دچار مشکل شده و مشکلات فراوانی را نیز برای مردم روستاها به وجود آورده‎اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه باید قبول کرد که بحران آب در استان همدان جدی است و از سال‎های گذشته آغاز شده است، گفت: در حال حاضر از 100 حلقه چاه تامین آب در روستاهای همدان 40 حلقه خشک شده یا در آستانه خشک شدن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان وکیل مدافع حقوق مردم در مجلس، از همه توان خود در خانه ملت برای احقاق این حق عمومی برای همه مردم حوزه انتخابیه استفاده خواهم کرد، در پایان بیان داشت: مسؤولان استان و وزارت نیرو از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما اعلام کنند که چه تدبیری برای حل این مساله در همدان دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار