نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. خرداد 1396 - 12:14   |   کد مطلب: 22720
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر از اجرای طرح همای رحمت همزمان با ماه رمضان در ملایر با هدف کمک به افراد نیازمند خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ وحید عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 500 نفر به صورت ثابت عضو جمعیت هلال احمر ملایر هستند اظهار کرد: این اعضا به صورت مستمر با ما در ارتباط بوده در همه برنامه‌های هلال احمر شرکت دارند.

 وی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته هلال احمر در سال جاری گفت: این برنامه‌ها امسال در اردیبهشت ماه در شهرستان ملایر برگزار شد که شامل غبارروبی گلزار شهدا، شرکت در پیاده‌روی خانوادگی، نصب پلاکارد در سطح شهر، کنترل فشار خون و آموزش اقدامات قبل، حین و بعد از زلزله، توزیع بروشورهای مختلف با محوریت موضوع فوق و بیماری‌های دیابت، فشار خون، بیماری ایدز ، عیادت از بیماران بیمارستان غرضی ملایر، برپایی نمایشگاه خطرسنجی بیماری‌های قلبی و سکته مغزی با همکاری مرکز بهداشت در مرکز جوانان بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به اعزام تیم‌های برتر دادرس و مسابقات رفاقت مهر به مرحله استانی در هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: تیم دادرس مدرسه نبوت پسرانه به مقام سوم استانی و تیم دادرس خواهران مدرسه حاج حسن فرهادی‌فر به مقام دوم استانی دست پیدا کردند.

وی اضافه کرد: در مسابقات رفاقت مهر تیم امداد خواهران رتبه اول استانی را کسب کرده و به مرحله کشوری راه یافتند و در بخش برادران هم تیم امداد ملایر مقام دوم استانی را از آن خود کرد.

عرفانی به برگزاری دومین جشنواره ورزشی،امدادی نونهالان هلال احمری (المپیاد جوانه‌ها) ویژه مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک همیار غنچه‌های هلال اشاره کرد و گفت: المپیاد جوانه‌ها با هدف آشنایی کانون غنچه‌های هلال با تاریخچه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، شناخت با برخی اصول و روش‌های ایمنی و امدادی از جمله آشنایی با اصول و روش‌های استاندارد پناه‌گیری و خروج اضطراری در زمان بروز حوادث و سوانح، آشنایی با کیف کمک‌های اولیه برای ارائه کمک‌های امدادی و شناخت شماره های اضطراری و امدادی، توسعه فرهنگ ایمنی و خود امدادی و بالا بردن تحرک و کار گروهی کودکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این المپیاد در مهد مداد رنگی شهرستان ملایر برگزار شده و از تیم‌های برتر نیز تقدیر می‌شود، در ادامه به برنامه‌های هلال احمر ملایر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طرح ملی همای رحمت با هدف کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر با همت خیرین و نیکوکاران در کشور اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر گفت: این طرح امسال نیز با محوریت هلال احمر با کمک خیران و برخی دستگاه‌ها از جمله اداره اوقاف و امور خیریه اجرا خواهد شد که افراد نیازمند از سفرهای افطاری در این ماه مبارک بهره‌مند می‌شوند.

 وی اضافه کرد: همچین در این طرح تعدادی سبد غذایی شامل اقلام مختلف قند، روغن، برنج و شکر بسته بندی و به خانواده‌هایی که از قبل شناسایی شده و نیازمند هستند همزمان با شب‌های قدر توسط نیروهای هلال احمر توزیع می‌شود.

عرفانی از خیران و نیکوکاران خواست در راستای اجرای بهتر این طرح هلال احمر ملایر را یاری کنند و در ادامه نیز برگزاری کلاس‌های مختلف قرآن و دوره‌های آموزشی امداد، برگزاری مراسم شب‌های قدر  برای اعضا و.... را از دیگر برنامه‌های هلال احمر ملایر در ماه رمضان دانست.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما