نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. خرداد 1396 - 21:43   |   کد مطلب: 22743
مدیر جهاد کشاورزی ملایر مطرح کرد
کاهش ۳۰ درصدی تولید گندم در ملایر
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه تراکنش بارش‌ها و نزولات آسمانی، برای رشد گیاهان به موقع نبوده است، گفت: امسال در بحث تولید گندم در شهرستان کاهش ۳۰ درصدی وجود دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هم اکنون بیش از 35 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار دارد که از این میزان  سطح زیر کشت غلات دیم 27 هزار هکتار و‌هشت هزار هکتار از اراضی شهرستان  نیز زیر کشت غلات آبی است .

وی با اشاره به میزان تولید گندم شهرستان در سال قبل گفت: باتوجه به اینکه بارش‌ها در ماه‌های مهر، آبان و آذر به اسفند ماه موکول شده و در نتیجه رشد رویشی غلات نیز کم شده و این امر کاهش. 30 درصدی تولید گندم در ملایر را به دنبال دارد .

تقوی در ادامه از شروع مبارزه با سن غلات در شهرستان از تاریخ 12 فروردین  تا 21 فروردین ماه امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت 15 هزارو 816  هکتار از اراضی شهرستان در زمینه مبارزه با سن مادر سم پاشی شده استت.

وی بیان کرد:  این میزان اراضی شامل 10  هزارو 685 هکتار گندم دیم ، 2 هزارو 824 گندم آبی، یک هزارو 471 هکتار جو دیم  و 836 هکتار نیز جو آبی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: از تاریخ 3 خردادماه امسال نیز  یک هزار و 800  هکتار از اراضی شهرستان در مقابل سن پوره سم پاشی شده و همچنان در حال انجام است و تا زمانی که میانگین سن مادر به تعداد 1.5 تا 2 عدد در هر مربع برسد عملیات مبارزه و سم پاشی ادامه دارد.

تقوی  بیان کرد: پیش بینی می‌شود در  تولید گندم آبی در ملایر نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما