فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

16. خرداد 1396 - 8:59   |   کد مطلب: 22759
به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه خوشنویسی از ده هنرمند در زمینه های آیات قرآن کریم، دعا و اسماء جلاله به خط نستعلیق، ثلث، شکسته و نسخ نستعلیق در در مجتمع فرهنگی هنری ملایر گشایش یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در آیین گشایش این نمایشگاه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: امام(ره) شخصیتی تأثیر گذار بود که بواسطه اخلاصی که داشتند، تأثیرات عمیق معنوی بین مردم بویژه جوانان ایجاد کردند.

غلامرضا جمالی زاده عنوان کرد: امام خمینی(ره) دارای چنان جذبه ای بودند که بدون هیچ وعده و وعید مالی، دلهای افراد و گروه های ناراضی را به سوی خویش جلب می کرد و جوانان ما به دستور ایشان جان و مال خود را فدای انقلاب و میهن اسلامی نمودند.

وی با بیان اینکه شخصیت و بزرگی امام(ره) نشأت گرفته از اخلاص بود، افزود: با وجود گذشت سه دهه از رحلت این  بزرگوار، ایده ها و راهکارهای ایشان همچنان راهگشای خیلی از مسائل و مشکلات امروزه می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ضمن تشکر از زحمات استاد غفوری و هنرمندان انجمن خوشنویسان شعبه ملایر و همچنین استاد احمد شریفی به خاطر ارائه آثار در این نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ابراز ارادت هنرمندان به امام(ره) و بزرگداشت ماه مبارک رمضان و نمایش گوشه ای از توانمندیهای هنرمندان خوشنویس شهرستان است.

وی ادامه داد: امیدواریم هنر خوشنویسی به عنوان هنر ملی و مذهبی در جامعه گسترش یابد و این نمایشگاه در روند هنر خوشنویسی شهرستان تأثیر داشته باشد و این هنر، بین اهالی شهرمان، فراگیر شود.

جمالی زاده گفت: در این نمایشگاه تعداد 41 اثر خوشنویسی شده از ده هنرمند در زمینه های آیات قرآن کریم، دعا و اسماء جلاله به خط نستعلیق، ثلث، شکسته و نسخ نستعلیق به نمایش گذاشته شده و روز 23 خرداد، همزمان با اختتامیه این نمایشگاه، کارگاه خوشنویسی برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه شما