نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. خرداد 1396 - 10:07   |   کد مطلب: 22793
كارشناس مسؤول معاونت فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ملاير از ثبت چهار وقف جديد در شهرستان ملاير طي امسال خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها حجت‌الاسلام محمد احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ثبت چهار وقف جدید در شهرستان ملایر طی امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال دو وقف در روستای ایرانه ثبت شد که نخستین وقف ساخت سه چشمه بهداشتی برای مسجد روستای ایرانه است.

وی خاطرنشان کرد: دومین وقف ثبت شده مربوط به وقف یک منزل مسکونی در روستای ایرانه است که در وقف‌نامه قید شده منزل اجاره داده شود و عواید آن برای روضه‌خوانی در سوگ حضرت زهرا (س) در مسجد روستا هزینه شود.

کارشناس مسؤول معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به وقف زمینی برای برپایی حسینیه آل عبا در روستای قلعه علیمراد شهرستان ملایر، افزود: وقف چهارم متعلق به روستای مهراب است که عرصه و اعیان یک تکیه برای برگزاری مراسم عزاداری چهارده معصوم (ع) وقف شده است.

وی با بیان اینکه از طرف اداره اوقاف استان مصوبه 15 وقف جدید را طی امسال در برنامه داریم که چهار مورد محقق شده است، گفت: این چهار وقف در سه ماهه نخست امسال انجام شده است.

احمدوند با اشاره به اهمیت وقف خاطرنشان کرد: وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) در مورد تأثیرات وقف رجوع می‌کنیم، اهمیت سنت حسنه وقف دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آیات متعددی می‌توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات‌الصالحات معرفی کرد، گفت:‌ پیامبر گرامی اسلام نه تنها به سنت حسنه وقف توجه زیادی داشتند بلکه با آینده‌نگری و تامین منافع و مصالح مسلمین به طور عملی به دیگران سنت نیکوی وقف را آموزش می‌دادند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما