نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. خرداد 1396 - 14:12   |   کد مطلب: 22835
مسئول روابط عمومی مجمع اساتید قاریان وحافظان شهرستان ملایر گفت: جلسه ختم قرآن کریم با عنوان "۳۰ روز با قرآن " در ایام ماه رمضان مخصوص خواهران در تالار قرآن حکیم و برای برادران در مساجد جامع، صفی و انصارالحسین(ع) برگزار می شود.

احسان بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره اقدامات تالار قرآن حکیم ملایر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فعالیت‌های تالار قرآن حکیم در ماه نزول قرآن در راستای گسترش فعالیت‌های این مجموعه و بهره‌مندی اقشار مختلف این شهرستان از آموزه‌های قرآنی انجام‌گرفته است.

وی گفت: مراسم افتتاحیه طرح‌های قرائت قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان و با حضور امام‌جمعه ملایر و قاریان و حافظان برگزار شد.

مسئول روابط عمومی مجمع اساتید قاریان وحافظان شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم توسط استاد حاج حسین جعفری در تالار قرآن ملایر بیان کرد:  کلاس آموزش تجوید سطح یک و دو نیز توسط اساتید حاج سعید پیرحیاتی و حاج غلامرضا فارسی  برگزار می‌شود.

بیات برگزاری کلاس آموزش صوت و لحن و صداسازی و بررسی تلاوت‌های تقلیدی توسط استاد احسان بیات از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: کلاس حفظ جز ۳۰، حفظ کل، تثبیت توسط حافظ کل قرآن کریم در ملایر توسط استاد عباس ربیعی  برگزار می‌شود.

وی گفت:  برگزاری محافل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاريان برجسته استانی و کشوری از برنامه‌های تالار قرآن حکیم ملایر در طول سال است.

مسئول روابط عمومی مجمع اساتید قاریان و حافظان شهرستان ملایر تشکیل گروه تواشیح مشکات ملایر و اعزام گروه به محافل مختلف سطح شهرستان، همچنین اعزام قاریان و حافظان برادر و خواهر به مراکز قرآنی سطح شهرستان و استان و خانه‌های قرآن روستایی و مساجد شهرستان را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه عنوان کرد.

وی گفت: تالار قرآن حکیم شهرستان ملایر با توجه به موقعیت مکانی مناسب که در مرکز شهر واقع‌شده بستر مناسبی فراهم است برای حضور قرآن آموزان در تمامی رده‌های سنی است.

بیات افزود: طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از بانوان و آقایان و همچنین دانش آموزان را در کلاس‌های مختلف آموزشی تحت پوشش قرار داده است که بسیاری از آنان جز نخبگان قرآنی شهرستان، استان و کشور هستند.

وی گفت: در طی ایام سال نیز مسابقات  قرآن رشته حفظ، قرائت و مفاهیم  برگزارشده به برگزیدگان  گواهی‌نامه معتبر ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ کلاس‌های تالار قرآن حکیم واقع در خیابان همدان خیابان جنب شهرداری خیابان شهید رستگار مؤمنی بالاتر از مسجد جامع طبقه فوقانی قرض‌الحسنه احمدیه است و زمان کلاس‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ و در طول سال شب‌های دوشنبه و جمعه ساعت ۲۱ تا  ۲۲:۳۰کلاس آموزش قرائت و صبح‌های جمعه ساعت ۹ تا ۱۲ کلاس آموزش حفظ مخصوص برادران برقرار هست.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار