نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1396 - 23:03   |   کد مطلب: 22944
مسئول بسیج سازندگی همدان گفت: امسال ۳۵ هزار همدانی در اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی استان همدان شرکت می‌کنند.

ه گزارش ملایری‌ها شهرام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در بخش اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی یک روزه 10 هزار و 240 نفر اعزام می‌شوند که بیشتر در بخش حلقه‌های صالحین فعالیت می‌کنند.

 وی افزود: در اردوهای جهادی 10 روزه دانش‌آموزی، هزار نفر و در اردوهای 10 روزه دانشجویی نیز 2 هزار و 610  نفر در  قالب گروه‌های 15 ، 20 و 30 نفره در مناطق محروم شهرستان‌های کبودراهنگ، رزن، فامنین، قهاوند، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد حضور می‌یابند.

مسئول بسیج سازندگی همدان  گفت: این گروه‌ها در بخش‌های عمرانی مانند مرمت و بازسازی مساجد، مدارس، خانه محرومان و نیازمندان، امامزاده‌ها، آموزش‌های فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدا، جشن تکلیف، قرآن، نماز، احکام، مشاوره خانواده و ارائه خدمات پزشکی درمانی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بخش فعالیت‌های اقتصادی نیز این گروه‌ها با توجه به شعار سال برنامه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب اردوها و دوره‌های 10 روزه به علاقمندان ارائه می‌دهند.

صادقی عنوان کرد: در بخش اردوهای سه روزه نیز، 5 هزار و 176 نفر از بسیج مهندسین کشاورزی وظیفه آموزش و انتقال مباحث علمی لازم به کشاورزان مناطق محروم در استان را بر عهده دارند.

وی ابراز کرد: علاوه بر فعالیت و نظارت رایگان بر پروژه‌ها توسط بسیج مهندسان بر طرح‌های صنعتی و عمرانی، در اردوهای 7 روزه محلات نیز 4 هزار و 373 نفر برای ارائه خدمات محرومیت‌زدایی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

 مسئول بسیج سازندگی همدان اظهار داشت: در طول برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی که از ابتدای تابستان آغاز شده و تاپایان این فصل نیز ادامه می‌یابد، 450  نفر از بسیج پزشکی نیز خدمات پزشکی- درمانی را به مردم مناطق محروم ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در طول تابستان 35 هزار نفر در اردوهای خدمت مشارکت کرده و در قالب اردوهای جهادی 80 پروژه عمرانی را در بخش‌های مرمت و بازسازی و غیره انجام می‌دهند.

صاقی بیان کرد: امسال با استفاده از ظرفیت بخش محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) 50 پروژه در سطح استان کلید خورده و 5 هزار نفر نیز در بخش فنی و حرفه‌ای، مشاغل خانگی و صنایع دستی آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی استان همدان عنوان کرد: امسال 100 گروه  جهادی جدید شناسایی شده و جمع 300 گروه جهادی دیگر در سطح استان اضافه می‌شوند.

 مسئول بسیج سازندگی همدان درباره دیگر برنامه‌های این نهاد در همدان گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز، شبکه سازی روستاها و پوشش دادن 200 روستا در شبکه بسیج همگام با کشاورز، اعزام تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی درمانی به مناطق محروم و برگزاری 10 همایش علمی در بخش کشاورزی  از دیگر برنامه‌های در سال 96 است.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار