نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. تير 1396 - 0:20   |   کد مطلب: 22954
مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی گفت: بیش از 850 اثر تلویزیونی از 20 کشور جهان در هفتمین بازار فیلم ‌کشورهای اسلامی در مشهد مقدس، ارائه می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ محمدعلی انوشه در آیین افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی که دقایقی پیش در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه این برنامه در جوار بارگاه رضوی برگزار می شود، خدا را شاکریم.

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی ادامه داد: استکبار با تمام قدرت و ثروتش به دنبال تخریب اسلام و نشان دادن چهره خشن از ایران است. بنابراین ما باید با توانمندی کشورهای اسلامی، شکوه و عظمت را بار دیگر به جهان اسلام باز گردانیم.
وی اضافه کرد: امسال همزمان با معرفی مشهدالرضا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 هفتمین بازار فیلم اسلامی فعالیت خود را در مشهد آغاز می‌کند. 
انوشه همچنین بیان کرد: با توجه به اثرات چشمگیری که این تولیدات در منطقه دارد، تلاش کرده ایم به 3 مولفه وحدت، مقاومت و اسلام ناب توجه ویژه شود.
مدیر هفتمین بازار فیلم کشورهای اسلامی با اشاره به تمایز هفتمین بازار فیلم اسلامی با ادوار گذشته، عنوان کرد: در این دوره ساختار بررسی آثار متحول شده و شرکت‌کنندکان این دوره نسبت به نخستین بازار فیلم اسلامی 3 برابر شده است که نسبت به دوره گذشته با  55 درصد رشد همراه بوده است.
وی ضمن بیان اینکه امسال فضای گسترده‌تری برای بازار و نمایشگاه فن‌آوری و رسانه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در هفتمین بازار فیلم اسلامی برخی از موسسات و ‌شبکه‌های عضو برنامه‌های فاخری آماده کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوبی مواجه شود.
انوشه همچنین تاکید کرد: در این نمایشگاه موسسات و شبکه‌های مشهد به معرفی اماکن متبرکه حرم رضوی و جاذبه‌های فرهنگی تاریخی مشهدالرضا می‌پردازند. برخی از موسسات و شبکه‌های تلویزیونی بیش از 45 برنامه و فیلم آماده کرده‌اند به طوریکه در کمتر جایی اینگونه تولیدات پاک و اسلامی دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر بازار تبادل فیلم اسلامی بسیار رقابتی شده است، افزود: با توجه به اهتمام اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی به این موضوع، از لحاظ کیفی در حال نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی هستیم.
مدیر هفتمین بازار فیلم کشورهای اسلامی در ادامه معرفی توانمندی‌های فیلمسازان اعضای اتحادیه، ایجاد زمینه برای معرفی، فروش و تبادل محصولات و ایجاد امکانات برای سرمایه‌گذاری مشترک و کاهش هزینه‌های بازاریابی را از جمله اهداف هفتمین بازار فیلم کشورهای اسلامی برشمرد.
وی همچنین با بیان اینکه امسال 137 موسسه از 20 کشور در هفتمین بازار کشورهای اسلامی شرکت کرده اند، افزود: 400 میهمان که 200 نفر از آنان رؤسا و ‌مدیران شبکه‌ها هستند در برنامه‌های هفتمین بازار حضور فعال دارند.
انوشه با اشاره به کشورهای حاضر در هفتمین بازار فیلم اسلامی عنوان کرد: ایران، عراق، لبنان، افغانستان، هند، ترکیه، ایتالیا، یمن، بحرین، عربستان، فلسطین، انگلستان، سوریه، پاکستان، آذربایجان، نیجریه، بنگلادش، مصر، عمان و کویت بیش از 850 اثر تلویزیونی جدید خود را در این بازار عرضه می‌کنند.
وی در خاتمه با بیان اینکه هفتمین بازار کشورهای اسلامی، عصر 13 تیرماه به کار خود پایان می‌دهد، یادآور شد: این نمایشگاه تا عصر سه شنبه صبح ها از ساعت 9-12 و عصرها از ساعت 16-20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار