نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. تير 1396 - 9:31   |   کد مطلب: 22982
مدیر دفتر بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر گفت: هم‌زمان با سراسر کشور21 تیر ماه راهپیمایی به مناسبت روز عفاف و حجاب از پارک شهید چمران آغاز و به سمت میدان دکتر بابک و مقابل مسجد نرجس خاتون برگزار می‌شود.

زهرا ایرانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی ضرورت الزامی شدن حجاب در دستور کار نهادهای انقلابی قرار گرفت و خواسته‌های مردم و رهبران نهضت تبدیل به امری قانونی گشت.

وی افزود: در احادیث پیشوایان معصوم(ع) از حجاب زنان به‌عنوان مایه‌ خیروبرکت خانواده و سبب بقا و مصونیت زنان یادشده است.

مدیر دفتر بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر گفت: در متون تاریخی نیز حجاب در میان کلیه ملت‌ها و آیین‌های جهان در ‌بین زنان معمول بوده است و با اعمال سلیقه حاکمان تشدید و تخفیف یافته است.

وی گفت: 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند که یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

ایرانشاهی افزود: هم‌زمان با 21 تیرماه در سراسر کشور برنامه‌هایی در سطح شهرستان ملایر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مدیر دفتر بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر با اشاره به آغاز هفته حجاب و عفاف از 17 تا 21 تیرماه گفت: در این هفته شاهد برگزاری چندین برنامه درزمینهٔ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در شهرستان ملایر و کلیه روستاها خواهیم بود.

وی الگوسازی و الگوبرداری در دین اسلام را از سیره ائمه اطهار (س) عنوان کرد و گفت: سیره ائمه اطهار (ع) الگوی کاملی برای همه انسان‌ها و بشریت هستند اما امروز دلیل بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نداشتن الگویی مناسب در زندگی افراد است.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور دررسیدن به هدف گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش به سزایی دارند.

مدیر دفتر بسیج جامعه زنان سپاه ملایر راهپیمایی و تجمع در روز 21 تیرماه در پارک شهید چمران را از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: هم‌زمان با سراسر کشور راهپیمایی به مناسبت روز عفاف و حجاب در ملایر نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: این راهپیمایی از پارک شهید چمران آغاز و به سمت میدان دکتر بابک و مقابل مسجد نرجس خاتون برگزار می‌شود.

ایرانشاهی گفت: گلاب‌افشانی و برپایی ایستگاه‌های سلامت، ویزیت رایگان، مشاوره مذهبی و ایستگاه نقاشی برای کودکان از برنامه‌های حین برگزار این مراسم است.

وی از دیدار بانوان بسیجی این ناحیه از آسایشگاه نسیبه و آسایشگاه سالمندان در طول هفته خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در سطح شهرستان و پایگاه‌های روستایی و شهرهای سامن، ازندریان و اسلام‌شهر آق‌گل نیز برگزار می‌شود.

مدیر دفتر بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر جامعه هدف برنامه‌های این هفته را بانوان عنوان کرد و افزود: با همکاری و مشارکت اوقاف شهرستان ملایر پنج‌شنبه 22 تیر در مقبره سیف‌الدوله مراسم مداحی و سخنرانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار