نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. تير 1396 - 9:20   |   کد مطلب: 23006
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان با بيان اينكه هر کس در هر جایگاهي بخواهد از خطوط قرمز عبور کند سپاه ورود خواهد کرد، گفت: آنها كه به سپاه توهين مي‌كنند علاوه بر دگرزني، خودزني هم مي‌كنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، سردار غلامعلی ابوحمزه در مراسم تکریم و معارفه مدیران اسبق و جدید کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک همدان، اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های موثر و مفید اکبر کاووسی‌امید در بیش از چهار سال در مسوولیت کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با اثرات و برکات موثر و مفید در بین فرهنگیان، با ایده‌پردازی،‌ خلاقیت و نوآوری منشأ خیر و برکت بوده است.

وی با تقدیر از همسر و خانواده کاوسی امید، گفت: در کنار هر مرد موفق یک زن دلسوز، مهربان، متدین و وفادار وجود دارد که مرد در فعالیت‌های اجتماعی موفق است؛ بخش اعظم موفقیت‌های افراد و اشخاص جامعه در گرو همراهی خانواده است و نقش یک زن انقلابی، مسلمان و مومن بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه بیان کرد: فرمان «آتش به اختیار» موضوعی است که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جامعه بین نخبگان، زبدگان و فرزانگان مطرح شده که در صورت توجه دقیق به مولفه‌های این واژه عمق فرمایشات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه «آتش به اختیار» یک واژه نظامی است، افزود: «آتش به اختیار» یعنی منتظر هدایت از جانب فرمانده بالادستی نباشید و خود دغدغه‌مند و مطالبه‌گر باشید.

 ابوحمزه با بیان اینکه متولیان فرهنگ به جای پرداختن به مسائل اصلی، اساسی و ریشه‌ای درگیر مسائل فرعی و حاشیه‌ای هستند، ‌افزود: وقتی که نمی‌توانند هدایت لازم فرهنگی را نسبت به بدنه جامعه انجام دهند تمام کسانی که متولی حرکت‌های فرهنگی هستند و و تعهد و تدین لازم را دارند باید با بهره‌گیری از آتش به اختیار تکلیف و حکم را انجام دهند.

وی اولین و مهمترین مولفه آتش به اختیار را آگاهی، شناخت و معرفت دانست و تصریح کرد: در این عرصه پیچیده فرهنگی که دشمنان خارجی و داخلی با تمام توان کار می‌کنند باید این عرصه را بشناسیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: موضوعاتی چون تهاجم فرهنگی، ‌شبیخون فرهنگی، مهندسی فرهنگی، ‌عوامل و عناصر نفوذی دشمن را باید کاملاً شناخت؛ ضمن اینکه با شناخت دقیق و عمیق می‌توانیم در عرصه آتش به اختیار تکلیف را انجام دهیم.

وی بر اساس مقتضیات زمان و مکان عمل کردن را دومین مولفه «آتش به اختیار» برشمرد و تصریح کرد: باید شرایط و موقعیت را به خوبی مورد بازخوانی قرار داده و تدبیر مناسب را مشخص کرد.

ابوحمزه با بیان اینکه اگر بر اساس اقتضا عمل نکنیم حتی با تلاش و زحمت آن تلاش به ثمر نمی‌رسد، یادآور شد: کار فرهنگی و آتش به اختیار چیزی نیست که در آن عجولانه و احساسی عمل شود.    

*تکلیف‌گرایی از مولفه‌های آتش به اختیار

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: تکلیف‌گرایی از دیگر مولفه‌های «آتش به اختیار» است و کسانی می‌توانند بر اساس این فرمان عمل کنند که موظف به تکلیف هستند؛ افرادی که اهل حساب و کتاب کردن به نفع خود هستند نمی‌توانند در «آتش به اختیار» ورود کنند.

وی با تأکید بر اینکه «آتش به اختیار» یک حق و یک تکلیف است، گفت: هر حقی یک تکلیف و هر تکلیفی یک حقی ایجاد می‌کند که در خصوص «آتش به اختیار» نیز صدق می‌کند.

ابوحمزه انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن را از مولفه‌های اصلی آتش به اختیار دانست و اظهار کرد: 20 ویژگی برای انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن وانقلابی ماندن وجود دارد و تفاوتی نمی‌کند در چه سازمانی باشد.

*آتش به اختیار یک تفکر، اندیشه و حرکت روبه جلو است

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند در بحث «آتش به اختیار»، هر کاری را بی‌حساب و کتاب انجام دهند که این درست نیست، افزود: «آتش به اختیار» یک تفکر، اندیشه و حرکت رو به جلو است چون آنهایی که باید تکلیف خود را انجام دهند دلزده و وازده‌اند و در انفعال قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به سند 2030، بیان کرد: در نهایت تصمیم بر این شد این سند از دور خارج شود؛ چرا باید از ابتدا این طرح را بپذیرند و این همه وقت و انرژی جامعه و آموزش و پرورش را بگیرند؟

وی به گفته‌های خود در جلسه با مسوولان آموزش و پرورش استان اشاره کرد و ادامه داد: در آنجا گفتم به جای پرداختن به سند 2030 بروید دنبال سند تحول آموزش و پرورش که از سال 90 مقام معظم رهبری آن را مصوب و ابلاغ کردند، دنبال چه هستید شما؟!

 ابوحمزه خاطرنشان کرد: به دنبال سند 2030 رفتن مثل این است که ما یک ذخیره و گنج عظیمی در دستمان باشد، آن را رها کرده و به یکسری اسباب بازی بچسبیم.

وی با تأکید بر اینکه چه ضرورتی دارد از یونسکو و سازمان ملل که پشت همه اینها سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی خفته است سندی را اجرایی کنیم، یادآور شد: ظاهر سند 2010، ظاهری فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است پشت همه اینها سرویس‌های جاسوسی آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها وجود دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: با روحیه انقلابی می‌توان به «آتش به اختیار» عمل کرد؛ بدون روحیه انقلابی نمی‌شود در این زمینه کار کرد.

وی با بیان اینکه روحیه غیر انقلابی روحیه محافظه‌کاری، مماشات، تعارف و نان به نرخ روز خوردن است، گفت: یکی از مشکلات عدیده کشور ما در حال حاضر همین روحیه محافظه‌کاری است و مشکل اساسی نیز اکنون مشکل مدیریت است.

 ابوحمزه خطاب به دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه شکل‌گیری دولت دوازدهم هستیم؛ آقایان در سطح وزرا و در سطح استان‌ها برای کسب موفقیت در انتخاب مدیران یکی از ویژگی‌های اصلی خود را انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن بدانند.

وی با تأکید بر اینکه اگر دولت دوازدهم نیروهای مومن، متدین، کارآمد، ولایی و ارزشی را در جایگاه مسوولیت در سطح استان‌ها و در سطح ملی نگذارد این دولت موفق نخواهد شد، افزود: دولت دوازدهم برای موفقیت باید معیارها و ملاک‌های امام (ره)، مقام معظم رهبری و اسلام را در انتصاب افراد از هر حزب، گروه و جناحی مد نظر داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: اگر می‌خواهند مشکل معیشت، اشتغال، ازدواج، تورم و گرانی حل شده و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد لازمه آن وجود مدیرانی با ملاک‌ها و معیارهای انقلابی در هر سمتی است.

وی با انتقاد از زیر سووال بردن سپاه و توهین به آن از سوی برخی افراد در سخنرانی‌ها ادامه داد: سپاه بازوی توانمند ولایت است که با انقلاب پرورش یافته و در کنار انقلاب از ولایت، اسلام و مردم دفاع می‌کند؛ این صحبت‌ها هیچ اثری بر مجموعه سپاه و بسیج نخواهد داشت.

*سپاه 23 هزار میلیارد تومان پروژه برای دولت انجام داده است

ابوحمزه صحبت‌های مطرح شده از سوی این افراد در خصوص سپاه را خودزنی و دگرزنی دانست و بیان کرد: همین سپاه که برخی حضرات دارند آن را زیر سوال می‌برند برای دولت یازدهم، 23 هزار میلیارد تومان پروژه انجام داده و اکنون از این دولت طلبکار است.

وی با بیان اینکه اگر قصد سپاه کمک به مردم و دولت نبود، شانه زیر بار این همه مسوولیت نمی‌برد، یادآور شد: این اقدام به دلیل تأکیدات رهبری است؛ برای ما اسلام، ولایت و مردم مهم است بنابراین اگر دولت می‌خواهد موفق شود اکنون که رایزنی برای چینش مدیران است باید معیارها و ملاک‌ها را لحاظ کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به وجود 22 قشر بسیج در استان همدان، تصریح کرد: در اقشار بسیج سطح استان باید چهار محور را مورد توجه قرار داد که این امر در بسیج فرهنگیان نکته‌ای مهم است.

وی به وظایف اساسی بسیج فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری با آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 و اداره کل به منظور ایجاد هم‌افزایی در راستای دستیابی به اهداف نظام وجود داشته باشد.

ابوحمزه انتقاد سازنده در تمام دستگاه‌ها و آموزش و پرورش را از وظایف اساسی بسیج فرهنگیان برشمرد و خاطرنشان کرد: در انتقاد سازنده باید نقاط ضعف و قوت بیان و راهکارهایی به منظور تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ارائه شود.

وی مطالبه‌گری را از دیگر از وظایف اساسی بسیج فرهنگیان دانست و یادآور شد: در اقشار مختلف بسیج باید افکار و اندیشه رهبر معظم انقلاب از تمام مسوولان در تمام سطوح مطالبه‌گری شود و مسوولان از صدر تا ذیل نیز پاسخگو باشند چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسوولان نوکر مردم هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه مسوول باید نسبت به مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشد، اظهار کرد: هر کس در هر جایگاه مسوولیتی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

*مراقبت و نظارت عبور از خطوط قرمز نظام وظیفه اساسی بسیج فرهنگیان

وی مراقبت و نظارت برای جلوگیری از عبور از خطوط قرمز نظام را از وظایف اساسی بسیج فرهنگیان برشمرد و گفت: کسی بخواهد از خطوط قرمز نظام عبور کند سپاه و بسیج وارد خواهد شد؛ موضع گرفتن علیه تدابیر رهبر معظم انقلاب، ارزش‌ها و اسلام عبور از خطوط قرمز نظام است.

ابوحمزه با اشاره به عبور برخی افراد از خطوط قرمز نظام در استان طی هفته های اخیر، بیان کرد: اواخر برگزاری انتخابات یکی از اساتید دانشگاه استان اعلام کرد پیامبر گرامی اسلام سکولار و اسلام، لیبرال است که سپاه ورود کرد و حکم این فرد پنج سال تعلیق شد؛ یک استاد باید بداند چه می‌گوید و خطوط قرمز را نیز باید بداند.

وی به نمونه دیگر عبور از خطوط قرمز نظام و ورود سپاه اشاره کرد و افزود:  یکی از مسوولان در آموزش و پرورش همدان نیز به رهبری توهین کرد که سپاه ورود کرد و اکنون پرونده در جریان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه سپاه و بسیج خادم مردم در کمک به مردم و مسوولان هستند، تصریح کرد: چشم سپاه و بسیج بیدار است و هر کس در هر جایگاه و با هر برنامه و شعاری بخواهد از خطوط قرمز عبور کند سپاه ورود خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اصل و اصول نظام تغییر نمی‌کند، ادامه داد: اسلامیت و جمهوریت نظام، برخورد با مفاسد اقتصادی،‌ برخورد با حقوق‌های نجومی،‌ مقابله با استکبار و صهیونیست، ‌دفاع از مظلوم و... هر دولتی بیاید و برود تغییر نمی‌کند تنها روش‌ها فرق می‌کند.

 ابوحمزه با بیان اینکه روش‌ها و تاکتیک‌ها مهم نیست، خاطرنشان کرد: اصول را کسی حق ندارد خدشه‌دار کند، طبق قانون اساسی سپاه وظیفه حفظ و حراست دستاوردهای انقلاب را به عهده دارد؛ 8 هزار شهید استان همدان، سردار همدانی و شهدای مدافع حرم استان سینه سپر کردند تا به اصول نظام خدشه وارد نشود.

وی با تأ‌کید بر اینکه آنهایی که دهن‌کجی می‌کنند سرشان به سنگ خواهد خورد، گفت: دغدغه و نکته مهم این است که هر کس در انجام تکلیف و وظایف خود درست عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار