نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. تير 1396 - 9:45   |   کد مطلب: 23011
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان:
مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک عزم ملی و باید به سمت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر قدم برداشت.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهرداد نادری فر در نشست طرح کرامت در فرمانداری ملایر مبارزه با اعتیاد را نیازمند یک عزم ملی و همگانی دانست  اظهار داشت:  اجتماعی کردن مبارزه، مقابله و پیشگیری از مواد مخدر به این معنا  و مفهوم است که این درد دغدغه همه مردم جامعه شود و تا این کار صورت نگیرد این امکان فراهم نخواهد شد که بتوانیم با مواد مخدر مقابله نماییم.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد خاموش‌تر از منو کسید کربن وارد خانواده‌ها می‌شود عنوان کرد: این درد همگانی است و ممکن است یک روزی در خانه من و شمارا هم بزند و زمانی متوجه خواهیم شد که یکی از اعضای خانواده ما درگیر اعتیاد شده باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این قضیه را دغدغه خاطر همه آحاد جامعه نماییم همگی مسئول هستیم و باید از فرصت‌هایی که در اختیارداریم به‌درستی استفاده کرده و مرتب موارد را گوشزد نماییم و این نگرانی را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سه ویژگی سازمان‌های مردم‌نهاد بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد سازمان‌هایی هستند غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی و باید مراقب باشد که اگر غیر از این‌ها باشد دیگر نمی‌تواند رسالتش را به‌درستی انجام دهد.

نادری فر افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت بسیار بالایی است برای اینکه ما بتوانیم از این ظرفیت و فرصت استفاده کنیم و اعتیاد را به‌عنوان یک درد اجتماعی معرفی کنیم.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهادی هستند که ازلحاظ مالی وضعیت مناسبی هم ندارند اما فکر دارد و می‌تواند مشارکت کند و یا سازمان مردم نهادی برنامه دارد ولی توان مالی اجرای برنامه را ندارد، پس باید از همه این‌ها کمک بگیریم و نگاه‌ها متوجه این نباشد که سازمان‌های مردم‌نهاد حتماً پول بیاورند.

وی افزود: مردم ملایر همیشه در امور خیر و مشارکت‌های اجتماعی زبانزد و شهر واقفین خیراندیش بوده است و این ریشه تاریخی دارد و در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد در کم‌ترین زمان سازمان‌های زیاد و متعددی شکل‌گرفته است.

   مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان بیان داشت: مسئولین باید زمینه مشارکت و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را فراهم نمایند و ابایی از اینکه امور را به سمن‌ها واگذار کنند نداشته باشند.

وی با اشاره به وجود اتاق فکر سازمان‌های مردم‌نهاد در استان پیشنهاد داد: با توجه به تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان ملایر اتاق فکری راه‌اندازی شود و نمایندگان سازمان‌ها تصمیماتی برای سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان بگیرند.

  وی بیان داشت: در استان در حال تشکیل یک مجلس مشورتی هستیم برای سازمان‌های مردم‌نهاد که در این مجلس مشورتی که همانند مجلس شورای اسلامی است دارای رئیس، نائب رئیس و دبیرخانه است و دیدگاهی‌شان را به مسئولین منتقل می‌کنند و حلقه وصل دولت و ملت هستند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار