نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. تير 1396 - 8:11   |   کد مطلب: 23013
مردادماه امسال برگزار می‌شود
جشنواره‌ای با طعم آلبالو در ملایر
بخشدار بخش زند شهرستان ملاير از برگزاری نخستین جشنواره آلبالو در زنگنه، شهر شکوفه‌های گیلاس خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمید امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ملایر از نظر تولید و میزان سطح زیر کشت آلبالو رتبه نخست  استان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول آلبالو و گیلاس است.

وی افزود: بیشترین باغات گیلاس و آلبالوی شهرستان ملایر در بخش زند است که علاوه بر تامین شهرستان به دیگر استان‌های کشور از جمله تهران صادر می‌شود.

بخشدار بخش زند از برگزاری نخستین جشنواره آلبالو در بخش زند ملایر در 19 مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش زند در محصولات باغی به ویژه آلبالو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همکاری ادارات و نهادهای مختلف از جمله شهرداری، بخشداری بخش زند، دهیاری‌های روستای این بخش، اداره میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و... برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره با استقبال خوب مردم همراه باشد.

 امیدی با اشاره به اینکه این جشنواره برای نخستین بار در سطح استان همدان برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره بتوانیم محصولات باغی شهرستان ملایر به ویژه آلبالو و گیلاس را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار