نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1396 - 7:54   |   کد مطلب: 23071
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر از ساخت و بازسازی بقعه متبركه امام زاده زينب خاتون روستای زمان‌آباد ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام محمد احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به روز پنجم ذی‌العقده، سالروز تجلیل از جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور اظهار کرد: در حال حاضر 45 امامزاده و بقعه متبرکه در این شهرستان  در سامانه اوقاف و امور خیریه وجود دارد.

وی گفت: این امامزادگان دارای هیات امنا بوده و زیر نظر این اداره فعالیت دارند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه بیش از 10 امامزاده از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ملایر جزء امامزادگان شاخص شهرستان محسوب می‌شوند افزود: در ایام و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی، مذهبی زیادی در این بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بافت بسیاری از بقاع متبرکه شهرستان قدیمی است تصریح کرد: تخریب و نوسازی این بقاع همواره یکی از  تاکیدات امور خیریه است اما در این زمینه کمبود اعتبارات وجود دارد.

احمدوند در ادامه از تخریب و بازسازی بقعه متبرکه امامزاده زینب خاتون روستای زمان‌آباد ملایر خبر داد و گفت: در حال حاضر طبقه اول این بقعه بتون‌ریزی شده و بازسازی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی بقعه امامزاده علی‌اکبر روستای کرکان نیز به دلیل کمبود اعتبارات کامل نشده است گفت: با همکاری اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تپه جلوی این بقعه تخریب شده است تا مسیر ورودی آن هموارتر شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر به برگزاری مراسم تجلیل از مقام امامزادگان ملایر در هفته گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این مراسم که در بقعه متبرکه امامزاده سیدعلی حسین داویجان برگزار شده ضمن تقدیر از مقام این امامزاده از 10 نفر از خادمان بقاع متبرکه شهرستان و مداحان تکیه حضرت ابوالفضل(ع) ملایر تجلیل و تعداد یک‌هزار نفر نیز اطعام شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار