نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. شهريور 1396 - 8:37   |   کد مطلب: 23288
سرپرست بنیاد مسکن ملایر با بیان اینکه طرح هادی در ۸۸ روستای ملایر اجرا شده است گفت: ۲۰۶ میلیارد تومان برای بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ملایر هزینه شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سهیل مومیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه کل سهمیه شهرستان ملایر در زمینه مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های روستایی 19 هزار و 500 فقره بوده است اظهارداشت: از این میزان 16 هزار و 250 متقاضی به بانک معرفی و از این تعداد 15 هزار و 300 واحد عقد قرار داد شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر بیشترین واحد‌های مقاوم‌سازی و بهسازی شده استان را به خود اختصاص داده است گفت: کل تسهیلات هزینه شده در راستای بهسازی و ‌مقاوم‌سازی خانه‌هایی روستایی شهرستان مبلغ 206 میلیارد تومان است.

مومیوند با تاکید بر اینکه‌ از مجموع 15 هزار و 300 واحد عقد قرارداد شده در حال حاضر 14 هزار‌ و 900 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است افزود: از این تعداد 176 واحد مسکن روستایی با اعتبار 6 میلیارد و 957 میلیون تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان ملایر با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت تعداد 8 پروژه بهسازی و آسفالت معابر روستایی در سطح شهرستان افتتاح می‌شود گفت: این تعداد طرح با اعتبار 815 میلیون تومان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای و با مشارکت دهیاری‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای کلیه 173 روستای شهرستان ملایر طرح هادی تهیه شده اظهار داشت: تاکنون در 88 روستای ملایر با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان عملیات اجرای طرح هادی و بهسازی روستا‌ها انجام شده است.

سرپرست بنیاد مسکن ملایر از صدور 19 هزار و 540 سند مالکیت روستایی در شهر‌های زیر 25 هزار نفر ملایر خبر داد و افزود: تا‌کنون تعداد 136 روستای شهرستان مشمول صدور سند مالکیت شده ‌است.

مومیوند بیان‌کرد: در بخش ساماندهی گلزار شهدای روستایی نیز تاکنون تعداد 423 مزار شهید در قالب 49 گلزار در سطح شهرستان ساماندهی و تقدیم خانواده‌های معظم شهدا شده است.

وی بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی، صدور سند مالکیت اماکن روستایی، ساماندهی گلزار شهدا، احداث مسکن در شهر‌های زیر 25 هزار نفر و کمک به تهیه و ساخت مسکن‌های اجتماعی برای اقشار ضعیف جامعه در شهر‌ها را از جمله مهمترین فعالیت‌های بنیاد مسکن شهرستان ملایر عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما