نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. شهريور 1396 - 23:41   |   کد مطلب: 23374
امام جمعه ملایر گفت: جهاددانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را فرهنگ‌سازی می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، جت‌الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، با بیان اینکه وزیر علوم باید از بین نیروهای جهاددانشگاهی انتخاب می‌شد، ادامه داد: جهاددانشگاهی در واقع شعار «ما می‌توانیم» را فرهنگ‌سازی می‌کند و آیه قرآنی «شما برترید» را عملی کرده است که باید به فعلیت رسیدن توانمندی‌های جوانان ما توسط این مرکز به خواص جامعه منتقل شود که در ادامه اقبال عمومی هم به دنبال خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه در بحث تحریم‌ها باید فعالیت‌های جهاددانشگاهی را به رخ دشمن کشید و ظرفیت علمی و عملی در دانشگاه‌ها توسط این مرکز جهت‌دهی شود، تأکید کرد: جهاددانشگاهی در شهرستان ملایر می‌تواند با همکاری سازمان‌ها، ادارات، فرماندار و مسئولان اقتصاد مقاومتی را در سطح شهرستان پویا کند .

اسدی عنوان کرد: ما از 20 سال قبل با جهاددانشگاهی آشنا هستیم و حال و هوای انقلابی مجموعه از نزدیک دیده شده است البته این جایگاه در راستای تحکیم ارتباط بین دانشگاه و مردم باید تبیین شود و جهاددانشگاهی جایگاه خود را با توجه به پتانسیل و ظرفیت خود ارتقاء دهد .

رئیس جهاددانشگاهی استان همدان نیز اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که از دل انقلاب اسلامی متولد شده و یکی از مهمترین اهداف آن زنده نگهداشتن آرمان‌های امام(ره) و انقلاب در محیط‌های علمی و دانشگاهی بود، ضمن اینکه جهاددانشگاهی در راستای فعالیت‌های خود در زمینه کاربردی کردن دانش و در اختیار قرار دادن آن در سطح جامعه همواره تلاش و کوشش کرده است.

اکبر اسدی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های متنوع پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و پشتیبانی پرداخت و به خبرگزاری ایکنا به عنوان نخستین خبرگزاری قرآنی که درحوزه قرآن و معارف به طور تخصصی فعالیت می‌کند، اشاره و عنوان کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا هر ساله در نمایشگاه مطبوعات، جزء رتبه‌های برتر در بین تمام خبرگزاری‌های کشور هستند .

وی همچنین به مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: آخرین نظرسنجی توسط این مرکز، انتخابات ریاست جمهوری بود که با پشتوانه دانشجویی و در 5 مرحله انجام گرفت .

اسدی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی از اردیبهشت‌ماه امسال فعالیت خود را در شهرستان ملایر آغاز کرده و یکی از خدمات بارز این مرکز ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج به جوانان است .

وی با بیان اینکه در این مرکز برای چند نفر اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی از قبیل تکنسین داروخانه، طب‌سنتی و گیاهان دارویی و ارائه مدرک معتبر این دوره‌ها از خدمات جهاددانشگاهی در شهرستان بوده است .

اسدی در ادامه ابرازامیدواری کرد با حمایت و پشتیبانی مسئولان شهرستان ملایر زمینه و بستر مناسب برای فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف به وجود آید تا این نهاد بتواند خدمات ارزشمندی را به مردم شهرستان ملایر ارائه کند .

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار