نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. شهريور 1396 - 23:42   |   کد مطلب: 23375
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
استعدادهای درخشان باید کشور را آباد کنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: استعدادهای درخشان و نخبگان علمی باید با هر مشکلی که هست، در داخل کشور بمانند و ایران اسلامی را آباد کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا آیت الله دکتر احمد احمدی عصر شنبه در آیین تجلیل از استعدادی های برتر علمی روستایی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: استعدادهای برتر علمی مراقب باشند اگر فردا به مرتبه ای از علم و دانش رسیدند، مملکت خود را رها نکنند.
وی اظهار کرد: این درست نیست فرزندان ما که در این آب و خاک تربیت می شوند، پس از گذراندن مدارج علمی، کشور را رها کنند، بلکه باید وطن دوست بوده و برای آبادانی دیار و سرزمین خود تلاش کنند.
وی استعدادهای درخشان را سرمایه های کشور دانست و افزود: این استعدادها باید شناسایی و تشویق شوند، چراکه فکر و اندیشه کشور را رشد می دهند.
آیت الله دکتر احمدی سردار سلیمانی را سرمایه و هوشی سرشار برای این کشور دانست و بیان کرد: این تدبیر جنگی و تفکر سردار سلیمانی است که داعش را متلاشی می کند.
وی با اشاره به استعدادهای علمی فراوان در روستاهای کشور، بر لزوم حفظ و پرورش این استعدادها تاکید کرد و گفت: من در 6 سالگی شاهنامه می خواندم، اگر دستگاه و یا نهادی بود که من را تربیت می کرد، امروز همانند دکتر حسابی و امثال وی کاری فراتر از آن چیزی انجام می دادم که امروز انجام داده ام.
وی یجاد یک هیات هوشیاب در کشور را یک ضرورت برشمرد و اظهار کرد: امروز در اقصی نقاط روستاهای کشور بچه های مستعد و نخبه ای وجود دارد و من از اینکه این استعدادها هدر می رود، بسیار رنج می برم.
آیت الله احمدی وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی را در این زمینه خطیر دانست و گفت: هیات هوشیاب در کشور باید برود و استعدادها را در روستاها، قبایل و چادرها شناسایی و آنها را پرورش دهد.
وی ادامه داد: استعدادها در هر رشته ای باید رشد پیدا کنند تا بتوانند برای آینده و آبادانی کشور کار کنند.
این استاد حکمت و فلسفه تجلیل از استعدادهای برتر علمی روستاهای ملایر توسط برخی از چهره های ماندگار این شهر را اقدامی مثبت و قابل تقدیر دانست و افزود: مدیران این شهرستان خیراندیش و واقف باید به ما کمک کنند تا بنایی تاسیس شود که پس از شناسایی افراد مستعد، بتوانیم آنها را هدایت کرده و رهایشان نکنیم.
آیت الله دکتر احمدی اظهار کرد: ما به دکتر محقق پیشنهاد کردیم که اساسنامه آن را بنویسند تا بتوانیم این افراد مستعد را شناسایی و تربیت کرده و به آنها کمک کنیم.
وی اضافه کرد: در شهری که از نظر وجود خیران نیکوکار قابل افتخار است و به لحاظ جمعیت پس از آستان قدس رضوی دومین شهر کشور از نظر وقف است، شناسایی و پرورش استعدادهای علمی باید به بنایی محکم در این شهر درآید.
آیت الله دکتر احمد احمدی متولد شهرستان ملایر، از سال 60 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است، موسس سازمان سمت و دانشگاه تربیت مدرس است که تاکنون آثار، مقاله و ترجمه های فراوانی به زبان های مختلف از وی منتشر شده است و یکی از چهره های ماندگار علمی کشور است.
دومین آیین تجلیل از استعدادهای برتر علمی روستاهای شهرستان ملایر روز شنبه به همت دکتر حسن آقاجانی جراح و متخصص قلب و آیت الله دکتر احمدی از چهره های ماندگار کشوری برگزار شد که در این آیین برخی چهره های ماندگار همچون آیت الله دکتر مصطفی محقق دادماد حقوقدان و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران حضور داشتند.
در دومین آیین تجلیل از استعدادهای برتر علمی شهرستان، 164 تن از دانش آموزان برتر علمی و موفق در کنکور سراسری تجلیل شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار