نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1396 - 13:37   |   کد مطلب: 23480
فرماندار ملایر گفت: پرونده جهانی‌شدن انگور ملایر در فائو کامل است و از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی خواستار پیگیری جهت تسریع در این امر هستیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در پنجمین جشنواره خوشه برتر در دانشگاه ملایر با اشاره با اشاره به موقعیت جغرافیای ممتاز این شهرستان اظهار داشت: اقتصاد ملایر عمدتاً بر محور کشاورزی قرار داشته و با توجه به مشکلات وضعیت حدودی نگران‌کننده شده است.

وی به برگزاری جشنواره مبل و منبت ملایر اشاره و بیان کرد: بیش از 8 هزار نفر در رشته منبت و تولید مبل در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و این امر زمینه اشتغال فراوانی رادار است.

فرماندار ملایر گفت: به مناسبت ثبت ملی منبت ملایر جشنواره میل و منبت ملایر از 15 شهریور در این شهرستان آغازشده و تحولی بسیار محسوس در شهر ایجادشده است.

وی تأکید کرد: امروز تولید و اشتغال مهم‌ترین دغدغه مسئولین است و مبل و منبت ملایر زمینه‌های زیادی برای این مسائل دارد.

رضایی برگزاری جشنواره مبل و منبت یک رخداد تاریخی دانست و افزود: با توجه به تولیدات شهرستان و حوزه باغبانی و کشاورزی ملایر ظرفیت ثبت ملی و جهانی رادار است.

وی با اشاره به روند ثبت جهانی انگور ملایر بیان کرد: پرونده جهانی‌شدن انگور ملایر در فائو کامل است و از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی خواستار پیگیری جهت تسریع در این امر هستیم.

فرماندار ملایر گفت: بیش از 10 هزار و 400 هکتار باغ‌های ملایر زیر کشت انگور است که 9و هزار و 900 هکتار آن بارور است.

وی با فعالیت و اشتغال بسیاری از مردم ملایر در این بخش اشاره کرد و گفت: سازوکار تولید انگور در شهرستان ملایر بیشتر سنتی بوده و برای پیشرفت این محصول ملایر نیازمند حمایت و هدایت وزارتخانه است.

وی با اشاره به برداشت سالانه 230 هزار تن انگور در ملایر به‌صورت میانگین در باغ‌های ملایر بیان کرد: بیش از 75 درصد این محصول به کشمش تبدیل‌شده که در فرآیند تولید و عرضه آن مشکلات جدی وجود دارد.

رضایی گفت: اگر انگور ملایر از حالت تولید سنتی خارج نشود و به بسته‌بندی و ایجاد صنایع تبدیلی توجه نشود می‌توان از این محصول ارزش‌افزوده کسب کرد.

وی با تأکید بر حمایت هر چه بیشتر از باغداران انگور ملایر بیان کرد: با ثبت ملی منبت ملایر حوزه مبل و منبت جان تازه‌ای گرفت و امید است در حوزه کشاورزی و باغداری ملایر نیز این رخداد نیز محقق شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار