نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. شهريور 1396 - 9:13   |   کد مطلب: 23493
کارگردان ملایری با فیلم 'سزارین' موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم نامه پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با عنوان شبدیز شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس انجمن سیمنای جوانان ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فیلم سزارین روایت تغییر و تحول آدمی است که در مسیر زندگیش آن را خواسته یا ناخواسته با اختیار یا از روی جبر تجریه می کند.
امید وفایی افزود: روایت سزارین روایت آدمی خارج از قاب نیست، روایت خود من در گذر از چهل سالگی است و این فیلم حدیث نفس من برای روبرو شدن با خودم است تا شاید بتوانم راه نجاتی پیدا کنم.
وی که خود کارگردان فیلم سزارین است، ادامه داد: در سزارین سعی شده رویاهایم را بدون هیچ فرآینده ذهنی و دست و پاگیری روایت کنم، سزارین با همه سختی هایش فیلم من است، چیزی که این روزها در فیلم کوتاه کمتر شده است.
وی با بیان اینکه سزارین روایت بین میانسالی و روزمرگی است افزود: شاید سزارین تفسیری برای زندگی من باشد و یا مرهمی برای بیان و تفسیر ناسازگاری بین آنچه هستم و خواهم بود.
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر ادامه داد: این موفقیت و افتخار پس از 10 سال در فیلم کوتاه ملایر رخ داد که 10 سال پیش نیز موفق به کسب جایزه بهترین تدوین و فیلم شدم.
وفایی اظهار کرد: من از نسل سینمای هشت میلیمتری هستم که هیچگاه از حرکت نمی ایستد و همیشه مبارزه می کند.
وی با بیان اینکه فیلمسازی ریشه هایش را از اندیشه می گیرد گفت: جوانان هنرمند امروز و هنرجویان نسل جدید باید بتوانند رویاها و اندیشه هایشان را به تصویر بکشند، چراکه جامعه تشنه همین اندیشه ها است.
ملایر با دو فیلم سزارین به کارگردانی امید وفایی و از سفید تا سفید به کارگردانی حمید ابوالقاضی در جشنواره شبدیز شرکت کرد که فیلم سزارین موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلمنامه در این جشنواره شد.
پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان(شبدیز) از 22 تا 25 شهریور ماه در کرمانشاه برگزار شد که در این جشنواره 83 فیلم و انیمیشن داستانی، مستند و تجربی به نمایش درآمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار