نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. شهريور 1396 - 8:45   |   کد مطلب: 23505
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: تا پایان امسال چهار خطه محور ملایر به بروجرد به طول 6 کیلومتر بهره برداری شده و زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا صارمی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 77 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مرحله نخست این محور حد فاصل شهر سامن تا روستای یونس به طول 6 هزار و 250 کیلومتر هزینه شده است.
وی افزود: بخش دوم این محور که یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان است که به طول هشت کیلومتر با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال آغاز شده و تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی چهار خطه محور ملایر به بروجرد به طول 15 کیلومتر از سال 94 آغاز شده و تاکنون حدود چهار کیلومتر آن آسفالت شده است.
صارمی با اشاره به اهمیت اتمام چهار خطه کردن این محور با وجود ترافیک سنگین و عبور و مرور تا پایان سال 96 بیان کرد: برای ایمن شدن ترافیک جنوب- مرکز و جنوب شمال و غرب کشور، اتمام عملیات اجرایی این محور از اولویت های مهم ما است.
وی با تاکید بر اینکه پیمانکار باید پس از بهره برداری از قطعه نخست این محور به طول 6 کیلومتر، زیرسازی قطعه دوم را نیز به اتمام برساند، افزود: هدف ما تکمیل چهار خطه کردن محورهای ارتباطی شهرستان و تسهیل در عبور و مرور مردم است.
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر همچنین درباره چهارخطه محور جوکار به تویسرکان نیز بیان کرد: عملیات اجرایی این محور به طول 27 کیلومتر از سال 89 آغاز شده که 20 کیلومتر آن تاکنون چهارخطه شده است.
صارمی ادامه داد: از هفت کیلومتر باقیمانده حدود 1.5 کیلومتر آن در محدوده روستای حسین آباد شاملو است که به دلیل معارضان در تملک این محور موجب کندی کار در اجرای آن شده است.
وی با اشاره به تلاش مسئولان و نمایندگان مجلس در آزاد شدن این مسیر و تملک اراضی با رضایت مالکان گفت: هم اکنون اجرای لایه های زیرسازی و جابجایی خطوط برق در این مسیر انجام شده و سرعت کار بسیار خوب است.
وی افزود: پیش بینی ما این است که محور جوکار به تویسرکان در محدوده روستای حسین آباد شاملو به طول 1.5 کیلومتر تا اوایل سال آتی به بهره برداری برسد.
صارمی با بیان اینکه بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این محور هزینه شده ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده قرار است در مسیر حسین آباد شاملو در صورت تملک اراضی اطراف میدان احداث شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار