نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. شهريور 1396 - 22:47   |   کد مطلب: 23510
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان:
تصادفات فوتی در همدان ۲۵ درصد افزایش یافت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان همدان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از فوتی‌های تصادفات استان همدان عابران پیاده هستند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ سرهنگ علی فکری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در پنج‌ماهه نخست امسال 35 فقره تصادف فوتی در استان همدان رخ‌داده است، اظهار داشت: این میزان تصادفات نسبت به سال گذشته با 7 فوتی بیشتر 25 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد تصادفات منجر به فوتی 17 نفر معادل 50 درصد عابران پیاده بودند، افزود: 13 نفر فوتی معادل 40 درصد نیز راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت بودند.

فکری با تأکید بر اینکه بیشترین تصادفات سطح استان در شهرستان‌های همدان، نهاوند، اسدآباد و بهار اتفاق افتاده است، تصریح کرد: از این 35 تصادف منجر به فوتی 19 تصادف معادل 54 درصد  در شهرستان همدان رخ داده است.

19 فقره تصادف فوتی در شهرستان همدان اتفاق افتاده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه 19 فقره تصادف فوتی در شهرستان همدان منجر به فوت 13 عابر پیاده شده است، بیان کرد: 46 درصد از فوتی‌های تصادفات شهرستان همدان عابران پیاده بودند.

فکری با بیان اینکه 5 فقره تصادف منجر به فوتی در استان از ساعات 9 شب الی 7 صبح رخ داده است، عنوان کرد: این پنج تصادف فقط در شهرستان همدان اتفاق افتاده است.

1475 نفر امسال در تصادفات استان همدان مجروح شدند

وی با تأکید بر اینکه یک هزار و 475 تصادف پنج‌ماهه نخست امسال مجروح شدند، گفت: از این تعداد یک هزار 38 مجروح معادل 70 درصد مربوط به شهرستان همدان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه 333 نفر از مجروحان تصادفات استان همدان معادل 32 درصد عابران پیاده هستند، تأکید کرد: 455 نفر از مجروحان معادل 44 درصد راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت و 250 نفر معادل 24 درصد راننده و سرنشین خودرو هستند.

فکری با بیان اینکه بلوارهای شهید سردار همدانی از میدان سپاه تا بلوار فرودگاه، شهید احمدی روشن، آیت‌الله نجفی و مطهری نقاط پر تصادف همدان است، افزود: بلوارهای بعثت، ارم، یادگار حضرت امام(ره) و رجایی از دیگر نقاط حادثه خیز همدان است.

60 درصد از علل تصادفات در استان همدان عدم توجه به جلو است

وی با تأکید بر اینکه 60 درصد از علل تصادفات در سطح استان عدم توجه به جلو است، بیان کرد: 14 درصد از تصادفات سطح استان عدم رعایت حق تقدم عابر و 11 درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تأکید کرد: علت اصلی تصادفات در عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بالا بودن سرعت خودرو است.

فکری با اشاره به اینکه سرعت در معابر شهری همدان از میانگین تعیین شده کشوری بالا است، تصریح کرد: سه یا چهار لاینه کردن  و عریض کردن معابر زمینه بالا رفتن سرعت رانندگان خودروها را در سطح شهر فراهم کرده است.

83 دوربین نظارتی در استان همدان نصب شده است

وی با بیان اینکه 83 دوربین نظارتی در معابر سطح استان نصب شده است که بیشترین دوربین در شهرستان همدان نصب شده است، گفت: تعدادی دوربین ثبت تخلف در سطح استان نصب شده‌اند که هدف ما با همکاری شهرداری تا ماه‌های آینده رسیدن دوربین‌های نظارتی در سطح استان به 100 عدد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید بر اینکه بلوارهای شهر نظیر میدان‌های آرامگاه، سپاه و عین القضات متأثر از ترافیک شده‌اند، عنوان کرد: با پیاده راه‌سازی میدان امام(ره) ترافیک به رینگ دوم و سوم شهر منتقل شده است که دوربین‌های نصب شده در این اماکن ما را برای کاهش ترافیک یاری می‌کند.

فکری اظهار داشت: در پنج‌ماهه نخست امسال در سطح استان 24 هزار تخلف سرعت‌بالا توسط دوربین‌های نصب شده ثبت شده است.

 وی تصریح کرد: بیشترین موارد اعمال قانون مربوط به عدم بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از گوشی همراه در هنگام رانندگی است که این سه مورد در افزایش و شدت وضعیت تصادفات تأثیرگذار هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه در چندین روز آینده 3 پل نصب شده در سطح شهر که عملیاتی نشده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پل بلوار یادگار حضرت امام(ره)، بلوار بعثت و پل عابر پیاده نزدیک به پل هوایی در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

فکری با بیان اینکه با بازگشایی مدارس معاینه فنی سرویس‌های مدارس با دقت مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: از با شروع ماه مهر 155 هزار و 537 سفر توسط عبور دانش آموزان از معابر به تعداد سفرهای روزانه شهر اضافه می‌شود که با احتساب مسیر بازگشت همین دانش آموزان تعداد سفر انجام شده دانش آموزان در روز به 400 هزار سفر می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه کنترل معابر جلوی مدارس در اوایل مهرماه انجام می‌شود، بیان کرد: مدارک رانندگی، بیمه‌نامه و معاینه فنی سرویس‌های مدارس با توجه ویژه چک می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه معاینه فنی خودروها از پنج سال به چهار سال رسیده است، عنوان کرد: دو مرکز معاینه فنی در همدان به صورت روزانه فعال است.

فکری با اشاره به اجرای طرح الیت در سطح شهر تأکید کرد: با اجرای این طرح فرصتی ایجاد می‌شود مه همه شهروندان به سهم عادلانه بتوانند از فضای پارک در شهر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون 30 دقیقه اول پارک خودرو در معابر رایگان است، اظهار داشت: با بیشتر شدن زمان پارک قبض پارک برای افراد صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید بر اینکه هدف از اجرای طرح الیت درآمدزایی نبوده است، تصریح کرد: هزینه‌ای که با اجرای این طرح به دست می‌آید در ایجاد پارکینگ، و ایجاد خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی صرف می‌شود هدف اجرای این طرح ایجاد فضای پارک برای همه شهروندان است.

60 درصد از متوفیان تصادفات استان همدان قشر جوان هستند

فکری با اشاره به اینکه بیشترین فوتی تصرفات استان همدان عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت هستند، تأکید کرد: 60 درصد از آمار متوفیان تصادفات استان همدان مربوط به قشر جوان و میانگین سنی 10 الی 40 سال است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در امر فرهنگ ترافیک برای آموزش شهروندان ورود پیدا کنند، اظهار داشت: 23 دستگاه متولی در استان فعال هستند که متأسفانه دستگاه‌ها در حالی که باید خود را مسئول بدانند خودشان را غریبه می‌دانند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید بر اینکه امسال نسبت به سال گذشته اعمال قانون در برخورد با تخلفات 5 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: سال گذشته 18 هزار وسیله نقلیه و در پنج‌ماهه نخست امسال 4 هزار و 913 خودرو و 3 هزار و 124 موتورسیکلت ‌به تعداد خودروهای استان افزوده شده است.

فکری عنوان کرد: با افزایش این میزان خودرو و موتورسیکلت در فضای پارک‌ها چندان تغییری ایجاد نشده و بسترهای ترافیکی لازم فراهم نشده است.

وی تأکید کرد: روند افزایش خودرو در همدان به صورتی است که اگر چاره‌اندیشی نشود تا 5 سال آینده تمامی معابر شهر سطح با ترافیک موجود قفل می‌شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره اینکه در حوزه پایانه‌های مسافربری مشکلات متعددی نظیر پارک اتوبوس و مینی‌بوس‌ها در معابر وجود دارد، اظهار داشت: باید به سمت مکانیزه و هوشمند کردن پایانه‌های مسافربری حرکت کنیم.

فکری با بیان اینکه باید به سوری ترویج دوچرخه و استفاده از وسیله نقلیه عمومی در شهر حرکت کنیم، عنوان کرد: به دنبال ایجاد مسیر دوچرخه از بلوار ارم تا خیابان شریعتی هستیم.

وی تأکید کرد: به طور حتم بعد از اتمام پیاده راه‌سازی میدان امام(ره) مسیر دوچرخه‌سواری در شهر احیا می‌شود که این امر زمینه کاهش ترافیک و تصادفات را فراهم کرده و با ایجاد جاذبه سبب کاهش چاقی و بیماری قلبی در بین شهروندان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه با اجرای طرح اتصال بلوارهای ارم، جوان و شهید مصیب وضعیت ترافیکی موجود در آن معابر بهتر می‌شود، گفت: مسیری از میدان قائم تا گنج‌نامه برای عبور و مرور خودروهای خدماتی ایجاد می‌شود.

فکری با بیان اینکه شهرک ترافیکی در همدان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: تمامی دانش آموزان برای آموزش مباحث ترافیک به این شهرک مراجعه می‌کنند.

وی تأکید کرد: درخواست ما از شهرداری و شورای ترافیک ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی، چرخ فلکی و آسانسوری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار