نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. شهريور 1396 - 22:49   |   کد مطلب: 23512
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری ها ملزم به پرداخت نیم درصد سهم نهاد کتابخانه های عمومی هستند و با وجود اینکه این امر الزام و قانون شده، اما شهرداری ها در این زمینه کوتاهی می کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه  در نشست با مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرستان ملایر اظهار کرد: طبق قانون، شهرداری های استان باید نسبت به پرداخت این سهم به کتابخانه ها مکلف شوند.
وی با تاکید بر لزوم حل این مشکل افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج و توسعه نهضت مطالعه مفید، همه موظف به اجرای خط مشی ها و راهبردهای رهبری در این زمینه هستیم.
وی خواستار بهره مندی از ظرفیت بیشتر خیران در توسعه فضای کتابخانه ها در این شهرستان شد و بیان کرد: در این راستا می توانیم از تریبون های نماز جمعه این شهرستان برای ورود جدی خیران در اهدای زمین یا حتی یک جلد کتاب به مجمع خیران کتابخانه ساز استفاده کنیم.
حجت الاسلام آزادی خواه همچنین استفاده از توان ملایری های مقیم تهران را یک ظرفیت ویژه در امر کتابخانه سازی برشمرد و گفت: می توان نشستی را با حضور مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استان و ملایری های مقیم تهران در این زمینه تشکیل داد.
وی با اشاره به وجود نقاط حاشیه شهر در ملایر و محرومیت این نقاط در حوزه فرهنگی درخواست کرد: با توجه به اینکه ملایر به عنوان یکی از شهرهای آزمونه کشور در امر مبارزه با مواد مخدر است، می توان از محل مبارزه با مواد مخدر در نقاط آسیب پذیر این شهر کتابخانه احداث کرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به ظرفیت های خوب نهاد کتابخانه ها در ملایر در معرفی پتانسیل ها، تنگناها و فرصت ها گفت: ملایر با 208 روستای دارای سکنه و اینکه حجم بالایی از جمعیت این شهرستان در روستاها به ویژه روستاهای بالای یک هزار و 500 خانوار ساکن هستند، در حوزه ایجاد کتابخانه های روستایی باید تدبیر بهتری اندیشیده شود.
حجت الاسلام آزادی خواه همچنین خواستار حل مشکل کتابخانه شهید بهشتی ملایر شد و اظهار کرد: به دلیل تصمیم نادرست، هم اکنون محوری ترین کتابخانه شهر را از دست داده ایم و این یک موضوع جدی و قابل پیگیری است.
وی کتابخانه شهید بهشتی را سهم ملایر در اجرای خط مشی های رهبری در امر نهضت مطالعه مفید دانست و تاکید کرد: برای تعیین تکلیف این مشکل باید جلسه ویژه ای با حضور مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استان و شهرستان و نهادهای فرهنگی و مرتبط تشکیل شود.
حجت الاسلام آزادی خواه بیان کرد: در این زمینه حتی می توانیم یک نشست از شورای فرهنگ عمومی شهرستان را به صورت ویژه برای حل مشکل کتابخانه شهید بهشتی و تعیین مکان مناسب برای این کتابخانه با حضور مسئولان استانی اختصاص دهیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر نیز اقدامات دولت را در حوزه کتاب و کتابخوانی دلگرم کننده دانست و افزود: در حال حاضر زیربنای کتابخانه های عمومی ملایر پنج هزارو 126 مترمربع است که باید به هشت هزارو 265 مترمربع برسد.
سید مهدی آخشیک گفت: در سال های گذشته پنج هزار عنوان معادل 40 هزار نسخه کتاب و حدود 120 عنوان معادل 20 هزار نسخه نشریه با کیفیت فیزیکی در کتابخانه های عمومی این شهرستان ثبت و به کتاب های قبلی اضافه شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار