نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. شهريور 1396 - 7:34   |   کد مطلب: 23523
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در هیچ استانی، به اندازه استان همدان به ادبیات توجه نشده است و ما می توانیم مدعی باشیم که استان همدان کانون رشد شخصیت ها، مفاخر و ادبا است.

به گزارش ملایری‌ها؛  فاضل عبادی در گردهمایی مدیران انجمنهای ادبی استان همدان در مهمانسرای پارک سیفیه ملایر اظهار داشت:  در هیچ استانی، به اندازه استان همدان به ادبیات توجه نشده است و شخصیت هایی که در این استان پرورش یافته اند گواه این حقیقت است و ما می توانیم مدعی باشیم که استان همدان کانون رشد شخصیت ها، مفاخر و ادبا است.

وی با بیان این که فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی آموزش رسمی کشور نیست؛ افزود: بحث آموزش رسمی کار آموزش عالی، دانشگاهها و آموزش وپرورش است و از آنجا که انجمن های ادبی به صورت غیر رسمی فعالیت دارند، بحث آموزش نیز در آنها غیر رسمی است و توقع ما از انجمن های ادبی، حرکت در مسیر واقعیت ها  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمنهای ادبی را تشکل های مردمی دانست و عنوان کرد: هر چه به سمت دولتی شدن قدم بر داریم، کارها و فعالیت ها خراب می شود و با توجه به این که دولت حدود 18 میلیون نفر را حقوق می دهد، طبیعی است که پولی برای حمایت از انجمنها نداشته باشد.

وی  با اشاره به بودجه ناچیز اعتبارات فرهنگی، گفت: وظیفه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد فضا، امنیت و سیاستگذاری برای فعالیت های فرهنگی است.

عبادی گفت: بجز همدان در هیچ جای کشور، خانه شعر و ادبی وجود ندارد اما این خانه در استان ما برای تعامل و ارتباط بخشی بین انجمن های ادبی استان بسیار مفید است و وظیفه ما هم تقویت زبان فارسی است که در این زمینه علاوه بر سیاستگذاری، حمایت و پشتیبانی و ایجاد فضا و امنیت برای فعالیت فرهنگی، همه ساله جشنواره ادبی را در یکی از شهرهای استان برگزار می کنیم.

وی برگزاری جلسات هفتگی 36 انجمن ادبی استان و گردهمایی سالانه مدیران انجمن های ادبی را فضا و انسجامی مهم در حوزه شعر و ادب خواند و خاطر نشان کرد: به خاطر توزیع عدالت فرهنگی، جشنواره های استانی را به شهرستانها واگذار می کنیم و نامگذاری فرهنگی سال، برنامه صبای جوانی، اردیبهشت مفاخر و برنامه صبای حکمت نیز از جمله ابتکارات استان است و هدف ما جذب جوانها و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری است.

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار