نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. شهريور 1396 - 7:42   |   کد مطلب: 23524
معاون فرهنگی ارشاد همدان خبر داد؛
فعالیت 36 انجمن ادبی در استان همدان
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از فعالیت 36 انجمن ادبی دراستان همدان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید فروتن در گردهمایی مدیران انجمنهای ادبی استان همدان در مهمانسرای پارک سیفیه ملایراظهار داشت: 36 انجمن ادبی فعال در سطح استان داریم که به نظر می رسد این انجمن ها اعضای ثابت و فعالیت مدون شده ای ندارند.

وی در بیان تفاوت انجمن ادبی و محفل ادبی، گفت: در محفل های ادبی ارتقابخشی، آموزش و فعالیت مشخص وجود ندارد و معمولاً پیشکسوتان در این محفل برای گذران اوقات فراغت و سرگرمی گردهم می آیند در حالی که در انجمن های ادبی باید با داشتن رویکرد تخصصی برای آموزش و فعالیت های پژوهشی، برنامة یکساله تدوین کرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: انجمن های ادبی ما باید به استعدادیابی، آموزش، ارائه شعر مناسب و به روز و همچنین ارتباط با دانشگاهها اهمیت دهند و از آنجا که عضو ثابت، توان و ظرفیت هر انجمن ادبی را می رساند بنابر این باید در این خصوص تلاش نمود تا به جای افزایش کمی و اعضای تکراری در انجمن های ادبی، شاهد افزایش کیفی آنها باشیم.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم انتخاب کتاب سال استان در سال جاری به بعضی از مطالب مطرح شده در این گردهمایی پاسخ داد و گفت: در انجمن های ادبی خروجی کار برای ما پرورش، تولید و جذب استعدادها می باشد و یکی از راهکارهای سازنده برای جذابیت بخشیدن به انجمن های ادبی، توجه به کیفیت کار و نقد ادبی است.

غلامر ضا جمالی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  نیز در این گردهمایی عنوان کرد: میزبانی  گردهمایی مسئولین انجمن های ادبی در روز شعر و ادب فارسی افتخاری است برای ما که امیدواریم در شهر زیبا و مصفای ملایر به شما خوش بگذرد.

جمالی زاده با گرامیداشت یاد شهریار شعر فارسی و یاد و خاطره شعرا و نویسندگان مرحوم ملایری همچون فلاحی، غزاله، زرین کمر، قهرمان خان پاک بین و غفاری، گفت: امروز اگر قافله شعر و ادب استان همچنان به مسیر متعالی خود ادامه می دهد، حاصل زحمات این بزرگان و شما عزیزان است که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در حال حاضر 5 انجمن ادبی ثبت شده در ارشاد ملایر فعال هستند که یکی از آنها بصورت تخصصی در زمینه داستان فعالیت می کند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس و هدیه نقدی از مدیران انجمن های ادبی استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار