نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1396 - 11:53   |   کد مطلب: 23535
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور برنامه‌های سوگواره عاشورایی از ابتدای محرم در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام محمد احمدوند اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبری در مورد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همزمان با سراسر کشور طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم  و صفر در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

 

وی افزود: این سوگواره با اهدافی چون تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات، تقویت باورهای دینی، تعمیق نهضت حسینی در جامعه و عمل به نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایرتصریح کرد: همچنین در این ایام مبلغان به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند که تبیین قیام امام حسین(علیه‌السلام)، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی در خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های روحانیون در محرم است.

 

وی ابراز داشت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) تجمع بزرگ رهروان زینبی ، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در سطح امامزادگان، برگزاری همایش «احلا من العسل» ویژه دانش‌آموزان، برپایی خیمه های معرفت، تجمع لبیک یا رسول الله (ص) و همایش منشور عزت ازاهم برنامه های ایام محرم و صفر در این شهرستان است.

 

حجت الاسلام احمدوند خاطرنشان کرد: در عزداری امام حسین(ع) باید علاوه بر نحوه به شهادت رساندن مظلومانه ابا‌عبدالله الحسین(ع)، شجاعت و دلاوری‌های سرور و سالار شهیدان، حضرت ابوالفضل(ع) و یاران و خانواده ایشان و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) نیز تبیین شود.

 

 

پایان پیام/

دیدگاه شما