نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مهر 1396 - 9:18   |   کد مطلب: 23575
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از برگزاری همایش «احلی من العسل» با حضور 400 نفر در بقعه متبركه امامزاده عبدالله(ع) خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام ابوذر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ملایر اظهار کرد: این برنامه‌ها در 14 بقعه متبرکه شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

وی تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه  در جامعه اسلامی ،بیان درست وقایع نهضت عاشورا و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات، تعمیق باورهای دینی و...  در راستای نیت واقفان از اهداف برگزاری این طرح در سطح بقاع متبرکه برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از اعزام 25 مبلغ در راستای طرح بصیرت عاشورایی در سطح مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان ملایر خبر داد و گفت: برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های مختلف از جمله عفاف و حجاب و... از جمله برنامه‌های روحانیون در این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یاحسین(ع)» در ملایر گفت: این مراسم نیز با حضور بیش از 5 هزار نفر از عزاداران حسینی در روز یکم مهرماه، ساعت 23 در مقابل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

عباسی از برگزاری همایش «احلی من العسل» با حضور بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان دوره مقطع متوسطه در امامزاده عبدالله(ع) ملایر خبر داد و گفت: این برنامه با سخنرانی امام جمعه ملایر و سوگواری و سینه‌زنی دانش‌آموزان همراه است.

وی تجمع بزرگ «رهروان زینبی» با حضور بانوان در تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در بقاع متبرکه، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، همایش بزرگ تجمع عصر تاسوعا و عاشورا در محل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و... را از دیگر برنامه‌های همایش بصیرت عاشورایی  در ملایر دانست.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از اطعام‌ 10 هزار نفر همزمان با ایام محرم و در ملایر خبر داد و گفت: این اطعام‌دهی نیز در راستای نیت واقف صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در پایان ماه صفر نیز همزمان با هفته  وقف برنامه‌های مختلفی توسط اداره اوقاف پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: همایش منشور عزت حسینی با نام «لبیک یا رسول الله(ص)» همزمان با رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) از مهمترین این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما