نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. مهر 1396 - 22:19   |   کد مطلب: 23579
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از شناسایی 30 نقطه آلوده به موادمخدر در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: نیمی از این نقاط تخریب و در حال آماده‌سازی برای تبدیل به پارک و مناطق تفریحی است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛ سیدرسول حسینی چهارشنبه 5 مهرماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، با بیان اینکه طرح کرامت اجتماعی به صورت پایلوت در شهرستان ملایر و شهرستان فلاورجان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: نتایج حاصل از این طرح باید در 429 شهرستان کشور تعمیم داده شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته کلید خورده است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح شناسایی معتادان و کاهش شمار این افراد و محدودسازی آنها در قالب یک برنامه عملیاتی است.

حسینی با بیان اینکه این برنامه عملیاتی برای کلیه معتادان، قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان موادمخدر و تولیدکنندگان آن اجرایی می‌شود،  تأکید کرد: در اجرای این برنامه از همه ظرفیت‌های مردمی، شوراها، دهیاران روستاها و... بهره خواهیم جست.

وی با اشاره به سیاست کلی این طرح گفت: استفاده از ظرفیت مردمی و ایجاد قبح اجتماعی درباره بحران موادمخدر سیاست اصلی اجرای این طرح است.

حسینی درباره اعتبارات این طرح اظهار کرد: در سال گذشته 131 میلیون و 100 هزار تومان برای این طرح اعتبار تخصیص یافت و امسال 49 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که با این میزان اعتبارات نمی‌توان موفق بود.

وی در پایان یادآور شد: برای طرح کرامت اجتماعی جلسات متعدد برگزار و 63 مصوبه طرح و 52 مصوبه آن نیز تا کنون اجرایی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان نیز تأکید کرد: برگزاری طرح کرامت اجتماعی یک طرح ملی است که باید تمامی دستگاه‌های استان در این زمینه ورود داشته باشند.

سرهنگ ولی‌الله ابراهیمی با بیان اینکه اجرای طرح کرامت اجتماعی 2 سال فرصت دارد اما با وجود گذشت 8 ماه هنوز برنامه‌های رضایت‌بخشی ارائه نشده است، تأکید کرد: این طرح نجات‌بخش جوانان در کمین اعتیاد و نجات‌دهنده آلودگان به این آسیب است پس شهرستان ملایر به تنهایی نمی‌تواند این طرح را به خوبی اجرا کند و نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه 8 هزار معتاد در شهرستان ملایر شناسایی شده به طوریکه در حقیقت 8 هزار خانواده گرفتار این معضل هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر 208 روستا دارد که باید 208 پایگاه در آنها ایجاد شود و ائمه جمعه به خوبی در این زمینه ورود پیدا کنند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 10 میلیون تومان اعتبار در اختیار نیروهای مسلح قرار داده‌اند که این اعتبارات پاسخگوی اجرای مناسب این طرح نیست.

انتهای پیام

دیدگاه شما