پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. مهر 1396 - 22:26   |   کد مطلب: 23585
معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرمانداري گفت: برای ایجاد اشتغال بیشتر محصولات تولیدی شهرستان ملایر باید برندسازی شود.

به گزارش ملایری‌ها محمد حامدی‌نژاد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بررسی وضعیت اشتغال ایجاد شده در شهرستان است اظهار کرد: باید بین هر جلسه کارگروه حداقل سه جلسه فرعی تشکیل شود و مباحث جلسات برای  تصویب در جلسه کارگروه  اشتغال شهرستان آورده شود.

 وی یکی از مهمترین مباحث را در جلسات فرعی کارگروه اشتغال توجه به بحث مشاغل خانگی دانست و گفت: باید با برندسازی تولیدات شهرستان از همه امکانات و ظرفیت‌هایی استفاده و  و مردم را تشویق به خرید از محصولات شهرستان کنیم.

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه هیچ جلسه‌ای مهمتر از کارگروه اشتغال نیست و مدیران دستگاه‌های اجرایی با طرح و برنامه در جلسه حاضر شوند، گفت: برای ارائه تسهیلات به متقاضیان، دستگاه‌های معرفی‌کننده قبل از معرفی افراد به بانک‌ها باید پالایش لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید هماهنگی بیشتری بین بانک‌ها باشد تا بخشی از مشکل سرمایه‌گذاران حل و فصل شود، از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف در ملایر و استقبال خوب مردم از این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: این نشاندهنده پتانسیل قوی شهرستان ملایر است.

حامدی‌نژاد با بیان اینکه باید با اعتماد و زمینه‌سازی کاری کنیم تا  پول مردم به در راستای اشتغالزایی و تولید وارد شود، در خصوص برگزاری جشنواره ملی منبت ملایر گفت: برای برگزاری این جشنواره همه پای کار آمدند و این کار باید ادامه پیدا کند تا سال‌های آتی شاهد برگزاری بهتر این جشنواره باشیم.

وی در ادامه بر فروش اینترنتی محصولات تولیدی شهرستان تاکید کرد و افزود: فروش اینترنتی محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال باعث تسریع در فروش محصولات و کمتر شدن هزینه‌های جابجایی می‌شود.

معاون فرماندار ملایر یادآور شد: باید شرایط فروش اینترنتی را راحت‌تر و در دسترس عموم قرار گیرد و با ارائه راهکارهای مناسب فضا را برای ورود مردم به این عرصه آماده کنیم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر نیز با اشاره به اقدامات این اداره در راستای رفع مشکلات حوزه اشتغال اظهار کرد: در نیمه نخست امسال  983 مورد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر ایجاد شده است.

غلامرضا کارگر افزود: این تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه ثبت شده که بیش از 27 درصد از اشتغال تعهد شده شهرستان ملایر تا پایان سال است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما