نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. مهر 1396 - 8:54   |   کد مطلب: 23594
امام جمعه ملایر با اشاره به بحث برجام گفت: آنها فکر می کنند تکیه گاه این ملت برجام آمریکا است غافل از اینکه برجام این ملت همان جام وصل به امام حسین(ع)است که دست یکایک این ملت افتاده است.

به گزارش ملایری‌ها حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در جمع عزاداران حسینی ضمن تسلیت تاسوعای حسینی با بیان اینکه حادثه عاشوار به ما نشان داده است که اسلام را خطراتی تهدید می کن، اظهار داشت: برای هر موجود پر خیر و برکتی، خطراتی وجود دارد، یک بدن سالم ممکن است دچار آفت شود اما آفت زادیی او را خداوند متعال در وجود انسان قرار داده است .

وی با بیان اینکه اسلام اگر دچار آفت شود خدای متعال برای آفت زادیی آن فکری کرده است، گفت: اسلام را دو چیز به خطر می‌اندازد یکی خطر بیرونی و دومی خطر داخلی است.

امام جمعه ملایر بیان داشت: خطر بیرونی آن کسانی هستند که در بیرون نظام اسلامی بوده و نظام را قبول ندارند و همیشه درصد براندازی نظام و حکومت اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه خطر دوم خطر داخلی و آن کسانی هستند که در داخل نظام و حکومت اسلامی بوده اما دچار آفت و رفاه طلبی شده‌اند، افزود: راحت طلبی، اشرافی‌گری و زرق و برق دنیا آنها را فریب داده و این نیز یک آسیب و خطر است و به طور قطع خطر داخلی از تهدیدات خارجی کارسازتر است.

برقراری با بیان اینکه اسلام برای دفع این دو خطر پیام داده است، با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند به پیغمبر(ص) می‌فرماید با کافران جهاد و مبارزه کن با منافقین که در داخل کشور هستند و درصد براندازی نظام هستند با آنها مبارزه کن و این آفت بیرونی را از نظام اسلامی بیرون کن.

وی با اشاره به اینکه درباره خطر داخلی نیز فرمود دنیا بازیچه‌ای بیش نیست و لهو و لعب زینت دنیوی است اما اینگونه نیست که بتواند آخرت شما را نیز تامین کند، یادآور شد: اسلام برای خطرات داخلی و خارجی نسخه پیچیده است که فریب این دنیا را نخورند هرچند برای زندگی در دنیا به این دنیا نیاز داریم و لازمه زندگی است.

امام جمعه ملایر با بیان تاریخ صدر اسلام افزود:هر دو خطر بعد از رحلت پیغمبر(ص)، اسلام را تهدید کرد و اشرافیت در جامعه اسلام ترویج یافت و سرمایه‌داری، قدرت، زر و زور را با همدیگر منسوج کردند حتی سر اباعبدالحسین(ع) را به خاطر طلا بر نیزه کردند.

* امروز تفاله‌های یزید، «محسن حججی»ها را سر از تن جدا می کنند

وی یادآور شد: وقتی جامعه اسلام دچار دنیاطلبی شد و حرف اول را نقره و طلا و ثروت اندوزی بزند اگر در دل این جامعه فرزند پیغمبر(ص) سرش از تنش جدا شود جای تعجب نیست، اما امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان به ما ثابت کردند که اهل دنیا نمی‌تواند در این دنیا و در حکومت دینی دوام بیاورند.

برقراری با اشاره به اینکه سید الشهدا(ع) و قمربنی هاشم(ع) وجه رب هستند، گفت: کسانی که در مجلس امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند برای این است که بگویند ما اهل وجه رب هستیم نه اهل دنیا‌ و اهل دنیا نمی توانند با اهل وجه رب مبارزه کنند چراکه اگر مبارزه کنند سر از تن هم جدا کنند خود محو و نابود می‌شوند.

وی ابراز داشت: امروز تفاله‌های یزید، «محسن حججی»ها را سر از تن جدا می کنند، غافل از اینکه سری که از تن جدا شد سر بلند می شود در محضر وجه رب یارانش، حامیانش و تشییع کنندگانش پیش وجه رب سر بلند می شوند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امام (ره) فرمود «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شوند»، افزود: ما در مکتب امام حسین(ع) آموختیم که منطق ازآن سرسپردگان امامت و ولایت است.

وی ادامه داد: ما آموختیم از امام عزیز انقلاب، کسی که شاگرد مکتب حسین(ع) است، ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و هدف دشمن این است که مکتب امام حسین(ع) را از ما بگیرد و ما در پاسخ همه اهل دنیا با صدای بلند سرمی‌دهیم «هیهات من الذله».

برقراری عنوان کرد: شما این ملت را دچار هشت سال جنگ نظامی کردید تسلیم ندیدید وامروز نیز در تحریم اقتصادی، در تهاجم فرهنگی باز مادامی که ملت با این شجره طیبه پیغمبر(ص) و آل پیغمبر(ع) است همه نقشه های شما را نقش بر آب می کند.

وی با اشاره به بحث برجام گفت: آنها فکر می کنند تکیه گاه این ملت برجام آمریکا است غافل از اینکه برجام این ملت همان جام وصل به امام حسین(ع)است که دست یکایک این ملت افتاده است.

* اسلام حسین(ع) قابل کنترل نیست

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ملت ایران در این مکتب بزرگ شده و زندگی کرده است، افزود: ملت ایران از جام حسینی سرمست هستند و هیچ تره‌ای برای برجام دشمن خورد نمی کنند، ملتی که ماه رمضان دارد از تحریم اقتصادی نمی ترسد، ملتی که فرزند عاشورا است از جنگ نظامی نمی ترسد و این ملت سر به نیزه می‌دهد اما تن به ذلت نمی‌دهد .

وی اظهار داشت: خون مطهر امام حسین(ع) در کالبد این ملت است همانطور که خون بر شمشیر پیروز شد امروز هم این مرام امام حسین (ع) بر مرام و مکتب یزیدیان پیروز شده است.

برقراری افزود: به برکت مکتب امام حسین(ع) اهل جنگ نیستیم اما مرد جنگ هستیم و اگر در اول انقلاب اسلامی 46 کشور عراق را حمایت کردند امروز اگر کل دنیا از دشمنان ما حمایت کنند این ملت تسلیم ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با راه‌اندازی داعش در منطقه می‌خواست اسلام ناب را اسلام داعشی معرفی کند، گفت: اسلام داعشی اسلام امریکایی است اسلام ناب را حسین فاطمه(ع) روی دست گرفته و اسلام عقلانی و منطقی است و این منطق، منطق درست و صحیح است و هرساله ما شاهد افزوده شدن آمار مسلمانان هستیم.

امام جمعه ملایر بیان کرد: اگر دشمنان، مسلمانان میانمار را می کشند برای این است که می بینند خیل عظیمی از مردم به اسلام روی می آورند.

وی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) این اسلام را جهانی خواهد کرد، با اشاره به اربعین امام حسین(ع) ابراز داشت: امام حسین(ع) از دل کاخ سفید زائر دارد، حسینی که اربیعینش بین الملی شده و پشت دشمنان و کاخ دشمنان را به لرزه در آورده است.

برقراری تصریح کرد: این اسلام حسین(ع) است و قابل کنترل نیست و اگر سرش را به نیزه بزنید در فراز قله های عالم هستی خواهد نشست و ندای اسلام ناب سرخواهد داد و دشمنانش در سراسر عالم سرکوب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما