نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مهر 1396 - 9:12   |   کد مطلب: 23631
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: 440 واحد مسکن شهری ملایر به دلیل نداشتن متقاضی و درصد پیشرفت فیزیکی پایین برای ساخت و تکمیل آماده فروش و واگذاری به پیمانکاران و متقاضیان مستعد در بخش خصوصی است.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا صارمی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی به دلیل نبود متقاضی و درصد پیشرفت فیزیکی پایین از شرایط مسکن مهر خارج شده و به طور کامل آماده واگذاری و فروش است.
وی افزود: از مجموع 440 واحد مسکن قابل فروش و واگذاری، 140 واحد مربوط به شرکت تعاونی خانه کارگر و 300 واحد مربوط به شرکت تعاونی اندیشه گستر است که بین 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ارزش ریالی هر یک از 2 طرح 140 و 300 واحدی مسکن شهری ملایر را 20 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: متقاضیان مستعد خرید می توانند به اداره راه و شهرسازی ملایر مراجعه کرده و طرح مسکن شهری را با شرایط بسیار مناسب و افزایش وام 400 میلیون ریالی خریداری کنند، اما شرایط مسکن مهر را ندارد.
صارمی در خصوص مسکن 432 واحدی شرکت تعاونی دژ چنار نیز گفت: به دلیل نداشتن متقاضی این طرح به 2 فاز تقسیم شد که 200 واحد آن در حال ساخت و تکمیل است و اردیبهشت ماه سال آینده در قالب مسکن مهر به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: برای 232 واحد باقیمانده نیز که در قالب مرحله دوم اجرا می شود و هنوز متقاضی ندارد، هیات مدیره شرکت تعاونی دژ چنار در مورد نوع واگذاری و تکمیل این طرح تصمیم گیری می کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار برای مسکن مهر 432 واحدی دژچنار شهر ملایر هزینه شده، ابراز امیدواری کرد: با نظارت بیش از پیش بر این طرح و مرتفع شدن موانع و مشکلات موجود بتوانیم بر اساس برنامه زمانبندی این تعداد واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.
صارمی به واگذاری 230 واحد مسکن مهر در هفته دولت امسال به متقاضیان ملایری اشاره کرد و گفت: 100 واحد از طرح 200 واحدی آتیه سازان با اعتبار 120 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید که 100 واحد باقیمانده نیز تا اواخر مهر یا اوایل آبان ماه تحویل داده می شود.
وی همچنین اظهار کرد: طرح 30 واحدی دژین افلاک مختص معلولان زیر پوشش بهزیستی همزمان با هفته دولت به متقاضیان واگذار شد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما رفع مشکلات شهروندان ملایری ساکن در مساکن مهر است افزود: تاکنون توسط دستگاه های اجرایی خدمات اقدامات خوبی در راستای تامین و تجهیز زیرساخت ها و خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر ملایر انجام شده که باز هم جوابگوی تمامی مشکلات مردم این منطقه نیست.

دیدگاه شما