نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 23681
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر خبر داد
برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه خردسالان در کتابخانه ملایر
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه خردسالان در کتابخانه عمومی علامه مجلسی ملایر خبر داد.

مهدی آخشیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برگزاری نخستین نشست کتابخوان ویژه خردسالان در کتابخانه عمومی علامه مجلسی ملایر خبر داد و اظهار کرد: بخش کودک یکی از بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است تا جایی که در اکثر کتابخانه‌های عمومی بخشی مجزا برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کودک کتابخانه‌ها با رنگ‌آمیزی و نقاشی‌های کودکانه جذاب مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است، گفت: خواندن داستان و قصه نقش بسیار مهمی در زمینه تکوین شخصیت کودک در سنین زیر سه سال به ویژه در زمینه‌های زبان‌آموزی و آموختن کلمات تازه دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با بیان اینکه کودک به کمک قصه، شعرخوانی، گوش دادن و بازگو کردن قصه‌های شنیده چگونگی بیان احساسات، عواطف و افکار را یاد می‌گیرد، افزود: او از این طریق برخورد با مشکلات شخصی و داشتن اعتماد به نفس را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ارائه داستان در جمع، نخستین تجربه ارائه‌دهند‌گان خردسال در کتابخانه علامه مجلسی شهرستان ملایر بود، خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار مورد توجه خردسالان و والدین آنها قرار گرفت.

آخشیک بیان کرد: کتاب «قورقوری خسیس» نوشته شراره شیرودی، «نیلو دوست ماه و ستاره‌ها» نوشته زهرا خسروی «خروس‌زری» نوشته الله‌وردی آذری نجف‌آباد، «داستان‌های شاهنامه (سیمرغ و زال)» نوشته محمدرضا یوسفی، «می می نی دیگه بیکاره دوست و رفیق نداره» نوشته ناصر کشاورز «ننه‌نقلی و کدوی قلقه‌زن» نوشته جمال‌الدین اکرمی، «حنایی و قوقولی» نوشته محمدعلی دهقانی، «شیمو صدف ستاره دریا چه کیفی داره» نوشته محمد کاظم مزینانی، «پی پر از تاریکی می‌ترسد» نوشته حسین فتاحی در این نشست ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار