نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. مهر 1396 - 17:32   |   کد مطلب: 23699
امام جمعه ملایر گفت: اجرای تعهدات برجام از ناحیه ایران در صورتی است که تمام اعضای گروه 1+5 به آن پایبند باشند چنانچه یکی از اعضای این گروه از برجام خارج شود، به معنای نقض برجام است و ایران هم دلیلی برای ادامه برجام ندارد.

 به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا ؛حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: ایران از ابتدا اعلام کرده که نیازی به برجام ندارد و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایستاده و این همان روحیه و تفکر انقلابی است.
وی با اشاره با پرونده هسته ای جمهوری اسلامی و سناریوهای آمریکا اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها مرجع قانونی در خصوص نحوه اجرای تعهدات هسته ای است و طبق گزارش های آژانس پایبندی ایران به برجام تایید شده و ملاک همان گزارش های آژانس است.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه ایران باید تنها با آژانس همکاری کند، بیان کرد: بنا نیست ایران در این زمینه با آمریکا همکاری کند و مذاکره مجدد در مورد برجام منتفی است.
وی ادامه داد: آمریکا به اسم برجام می خواهد محدودیت هایی برای توانمندی های ایران اعمال کند و جلوی موشک های بالستیک ایران را بگیرد.
خطیب جمعه ملایر خاطرنشان کرد: آمریکا به بهانه مذاکره مجدد می خواهد تحریم هایی را با عنوان حقوق بشر علیه ایران اعمال کند و فعالیت گروه مقاومت در منطقه را متوقف کند.
حجت الاسلام برقراری اضافه کرد: آمریکا قصد دارد همه این محدودیت ها را در برجام جدید بگنجاند و این خوابی است که ترامپ تعبیر آن را نخواهد دید.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی آمریکا کل سپاه پاسداران ایران را می خواهد تحریم کند که در این زمینه رئیس جمهوری و فرمانده سپاه پاسداران موضع خود را به خوبی اعلام کردند.
وی ادامه داد: اگر آمریکا سپاه را در لیست تحریمها قرار دهد، ایران نیز همان رفتاری را که با داعش انجام داده با ارتش آمریکا همان رفتار را انجام خواهد داد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار