نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. مهر 1396 - 16:57   |   کد مطلب: 23711
مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب خبر داد
تحصیل 160 طلبه در حوزه علی بن ابیطالب ملایر
مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب از تحصیل 160 طلبه در حوزه علی بن ابيطالب ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها حجت‌الاسلام حسن رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار حوزه علمیه برادران در سطح شهرستان  فعال است اظهار کرد: این حوزه‌ها شامل حوزه امام حسن مجتبی(ع)، حوزه علی بن ابیطالب(ع)، حوزه تخصصی کلام امام صادق(ع) و حوزه  سفیران در روستای جوراب ملایر است.

 وی از تحصیل یک‌هزار و 400 طلبه در این حوزه‌ها در سطوح مختلف خبر داد و گفت: از این تعداد 160 نفر در حوزه علی بن ابیطالب مشغول  تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب با اشاره به اینکه این حوزه در سال جاری 26 طلبه جدید را در سطح مقدماتی جذب کرده است افزود: این تعداد افراد بعد از گزینش از بین 54 نفر شرکت‌کننده برای ورود به حوزه پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: افراد پذیرفته شده در این حوزه بعد از گذراندن سطح مقدماتی می‌توانند به لباس روحانیت ملبس شده و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و به فعالیتهای تبلیغی در سطح جامعه ادارات و نهادها و... بپردازند.

رحیمی با بیان اینکه حوزه علمیه علی بن ابیطالب مدت سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: این حوزه در سه طبقه ساخته شده که تنها بخش آموزشی آن تکمیل شده و دو بخش اداری و خدماتی این حوزه به دلیل نبود اعتبار هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: طلبه‌های مشغول به تحصیل در این حوزه علاوه بر افراد بومی از سایر شهرستان‌های استان هستند و و تعدادی نیز خارج از استان در این مرکز دینی مشغول تحصیل‌اند.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی این حوزه یادآور شد: یکی از طرح‌های این حوزه طرح میثاق است که با هدف نشر برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و دینی انجام می‌شود.

وی گفت: در این طرح طلاب با بستن میثاق با نیت خود با یکی از ائمه اطهار(ع) نسبت به نشر برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی در مناطق مختلف اقدام می‌کنند که طی دو سال گذشته شهرستان ملایر در این طرح رتبه برتر را در کشور داشته است.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب بر حمایت خیران از حوزه‌ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز نشر امور دینی  و مذهبی نیازمند حمایت بیشتر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار