نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مهر 1396 - 8:37   |   کد مطلب: 23737
رئیس اداره استاندارد ملایر از صدور یک‌هزار و 31 مورد گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی در ملایر از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ داریوش خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به روز ملی استاندارد در روز 22 مهرماه اظهار کرد: شعار امسال هفته استاندارد با عنوان «استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت استاندارد در کالاهای مختلف افزود:  آنچه در زمینه استاندارد برای ما اولویت است فرهنگسازی و شناخت بیشتر مردم در مقوله استاندارد کالاهای مصرفی است.

رئیس اداره استاندارد ملایر بر ضرورت فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات عدم آگاهی در زمینه استاندارد بوده که در این زمینه نیاز است آموزش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: با آموزش باید به جایی برسیم که مردم هنگام خرید کالا حتما به نشان استاندارد توجه ویژه‌ای داشته باشند و کالای بدون استاندارد را خریداری نکنند.

خالقی یکی از مشکلات این بخش را  قاچاق کالا دانست و افزود: متاسفانه کالاهای قاچاق به خاطر اینکه از مبادی غیر قانونی وارد می‌شوند این علامت را ندارند.

وی اضافه کرد: با استاندارد مردم از کالای خریداری شده اطمینان حاصل می‌کنند و متوجه می‌شوند که این کالا از مسیر قانونی و رسمی وارد کشور شده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر با اشاره به اقدامات اداره استاندارد ملایر از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال، از صدور یک‌هزار و 31 فقره گواهی‌نامه انطباق کالاهای صادراتی خبر داد و گفت: وزن این محموله‌ها 37 هزار و 334 تن بوده است.

وی از صدور 18 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته توسط این اداره خبر داد و افزود: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال یک‌هزار و 665 مورد نمونه‌برداری از واحدهای مختلف ملایر انجام شده است.

خالقی انجام 92 مورد بازدید فنی و نظارتی، 88 مورد بازرسی و بررسی صحت عملکرد باسکول‌های ثابت همکف و 13 مورد نیز بازرسی و بررسی معیار مصرف انرژی در واحدهای انرژی را از دیگر اقدامات این اداره در یک سال گذشته دانست.

وی تعداد بازرسی از کالیبراسیون نازل‌های سوخت را 725 مورد برشمرد و تصریح کرد: تعداد تاییدهای صادر شده ایمنی آسانسور نیز در این مدت 115 مورد بوده است.

رئیس اداره استاندارد ملایر از صدور سه فقره گواهی انطباق معیار مصرف انرژی در یک سال گذشته در ملایر خبر داد و افزود: در این مدت 26 مورد صدور و تمدید مجوز بهره‌برداری از تجهیزات شهربازی صورت گرفته است.

وی تعداد بازرسی‌ از شهربازی را نیز 20 مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی از مراکز عرضه محصول( واحدهای صنفی) نیز 120 مورد بوده است.

خالقی بررسی صحت عملکرد لوازم توزین در مراکز عرصه محصول را نیز در این مدت یک‌هزار و 885 مورد و اقدامات حقوقی صورت گرفته در یک سال گذشته را نیز 15 مورد برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار